سیگار الکترونیکی چه تاثیری بر سلامتی افراد دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگار الکترونیکی فقط پس از ۳۰ روز باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیگارهای الکتریکی که به صورت گسترده در میان جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی نیکوتین و دیگر مواد مضر است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که استفاده از سیگار الکترونیکی در حال حاضر به میزان قابل‌توجهی بین جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است. پزشکان و متخصصان معتقدند که سیگارهای الکترونیکی بدون خطر نیستند و باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی افراد می‌شود.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر سیگار الکترونیکی بر سلامت افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، بیش از دو هزار فرد جوان با میانگین سنی ۱۷.۳ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد پرسشنامه‌ای در مورد علائم تنفسی و مصرف سیگار الکترونیکی و سیگار معمولی تکمیل کردند. محققان این افراد را تا چهار سال ردیابی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از سیگار الکترونیکی تنها پس از ۳۰ روز می‌تواند منجر به تنگی نفس، همچنین علائم برونشیت می‌شود. افرادی که ۳۰ روز سیگار الکترونیکی مصرف کرده بودند، ۸۱ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به خس‌خس سینه قرار داشتند. این افراد ۷۸ درصد بیشتر در معرض تنگی نفس و ۵۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به علائم برونشیت بودند.

کد خبر 682793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.