خیابان‌های شهر نوآور جهان در مالکیت ربات‌های باربر

خیابان‌های سراسر پیچتری کرنرز در آمریکا که به علت وفور بسترهای آزمایشی برای فناوری‌های جدید به عنوان شهر نوآور جهان شناخته می‌شود، اکنون مملو از ربات‌هایی شده است که به حمل بار از انبارها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و دارک استورها (انبارهای مخصوص سفارش‌های آنلاین) به سمت منازل شهروندان مشغول هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از کمپانی‌های استونیایی تولیدکننده خودروهای رباتیک مخصوص حمل بار به نام Clevon، ربات‌هایی را وارد بازار پیچتری کرنرز کرده است که حمل بسته‌های سفارشی مردم را از فروشگاه‌ها و انبارهای مختلف شهر به در منازل شهروندان و محل کسب و کارهای آن‌ها به عهده دارد. این ربات‌های باربر مجهز به فناوری تی-موبایل است که امکان اتصال به اینترنت نسل پنجم را فراهم می‌آورد.

نحوه عملکرد ربات‌های باربر در پیچتری کرنرز

ربات‌های باربر پیچتری کرنرز کاملاً الکتریکی است و قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات را دارد که این ویژگی، امکان تأمین نیازهای چندگانه تجاری و ارائه خدمات به موقع و کارآمد به شهروندان را فراهم می‌آورد. تولیدکنندگان این ربات‌ها ادعا کرده‌اند که احتمال خطا در تحویل سفارش‌ها توسط این خودروهای بدون راننده صفر است، ضمن این‌که بسته‌های سفارشی با هزینه بسیار پایین در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، ربات‌های باربر شهر نیروی خود را به طور کامل از الکتریسیته تجدیدپذیر تأمین می‌کند که به دنبال آن، انتشار کربن از این خودروها نیز صفر است.

خیابان‌های شهر نوآور جهان در مالکیت ربات‌های باربر

ربات‌های باربر کمپانی استونیایی Clevon پیش از این نیز حمل بارهای مردم را در نورث‌لیک، در ایالت تگزاس آمریکا، آغاز کرده‌اند که استقبال مردم از آن‌ها، مدیران سایر شهرهای کشور را نیز به خرید چنین خودروهایی سوق داده است، با این حال پیچتری کرنرز پس از نورث‌لیک، اولین شهر آمریکایی میزبان این ربات‌های الکتریکی کوچک به‌شمار می‌رود.

مدیران کمپانی ذکر شده ادعا کرده‌اند که استفاده از قابلیت اتصال به اینترنت از طریق تی‌موبایل در ربات‌های باربر پیچتری کرنرز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها به‌حساب می‌آید که به بهترین شکل ممکن قابلیت پیوند خودروهای باربر را با دریافت‌کننده بارهای آن‌ها فراهم می‌آورد و از طریق مسیریابی شرایط در دنیای واقعی، احتمال وقوع خطا را در آن‌ها به صفر می‌رساند. جالب است بدانید که این خودروهای بدون راننده از قابلیت تحویل چند بسته به‌طور هم‌زمان تنها در یک سفر برخوردار است و هیچ اشتباهی در تحویل بارها به مقاصد مختلف توسط آن‌ها رخ نخواهد داد.

کد خبر 682732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.