بانک‌ها باید ملزم به حمایت از تولیدکنندگان شوند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید ملزم شوند تا از تولیدکنندگان حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن آصفری امروز _جمعه سوم شهریورماه_ در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد اظهارکرد: در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضرورت دارد با توجه به تبصره ۱۸ مشکل بیکاری رفع شود.

وی با انتقاد از سهم بالای استان در واریز ارزش افزوده با رقم بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان افزود: استان مرکزی در واریز ارزش افزوده رتبه ششم و در تملک دارایی رتبه ۲۶ را داراست که اصلاً خوب نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌هایی همچون بیمارستان ولیعصر (عج) و کتابخانه مرکزی، چند سال است که در انتظار تکمیل و بهره‌برداری هستند.

وی گفت: کمربند شمالی اراک نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد تا راه‌اندازی شود اما هنوز هیچ بانکی این مبلغ را اعطا نکرده است.

آصفری افزود: جاده اراک - قم نیز سال‌هاست وضعیت بدی دارد و هیچ کاری برای آن نمی‌شود و چند سال است ما می‌گوئیم فرودگاه اراک به دلیل نزدیکی به تهران جواب‌دهی ندارد، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و با وضعیت فعلی نباید امیدوار بود اتفاق مثبتی رخ دهد.

وی با بیان این‌که اصناف و کسبه تحت فشار اقتصادی هستند گفت: درصورتی که با این روش از مردم مالیات بگیریم، تورم‌زاست بنابراین باید کسانی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند را تحت فشار قرار دهیم، نه کسبه که کل درآمد سال آن‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بانک‌ها باید ملزم به قرار دادن منابع ملی در اختیار تولیدکنندگان شوند.

ولی الله بیاتی اظهارکرد: تسهیل صدور مجوزها، حمایت سرمایه گذاری، مولد سازی، مهار تورم و رشد تولید اتفاقی نخواهد افتاد مگر در سایه رونق تولید که تولید کنندگان در کشور با مشکلات بسیاری در این زمینه‌ها مواجه هستند.

وی افزود: بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان فرایندهای سخت و طولانی از قبیل معدل حساب و کارکرد را مدنظر قرار می‌دهند.

بیاتی تصریح کرد: بانک‌ها منابع ملی را جمع‌آوری و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید با تمام اراده در کنار سرمایه گذاران باشد گفت: دولت باید در زمینه پرداخت، صدور، تسهیل و سرعت در صدور مجوزها حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

کد خبر 682702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.