بهره‌برداری از ۲۳۰۰ طرح کشاورزی کشور در هفته دولت

وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری دو هزار و ۳۰۰ طرح کشاورزی در سراسر کشور همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: مناطق کم‌برخوردار در صدر جدول افتتاح‌ها قرار دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه در هفته دولت دو هزار و ۳۰۰ طرح بخش کشاورزی در ۱۲ زیربخش در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: این طرح‌ها در مجموع با اعتباری معادل ۲۴۰ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال هزینه‌کرد به اتمام رسیده است.

وی افزود: از این میزان هزینه‌کرد؛ مبلغ ۳۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۲۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، اعم از استانی و ملی و بقیه با رقم ۱۸۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در قالب مشارکت مردمی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر صدرنشینی مناطق کم‌برخوردار در تعداد طرح افتتاح شده تصریح کرد: علاوه بر توجه بیشتر به این مناطق، زیربخش آب و خاک به عنوان منابع پایه کشاورزی با یک هزار و ۹۵ طرح قابل افتتاح و ۴۸ درصد فراوانی پیشتاز است.

وی با حساس خواندن سبد کالایی دام و طیور در سفره مردم، گفت: بنابراین ضرورت، زیربخش دام و طیور نیز با اختصاص ۳۷ درصد از کل اعتبارات هزینه‌شده، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

نیکبخت با مهم خواندن معیشت کشاورزان، اظهار کرد: طرح‌های قابل افتتاح کشاورزی در هفته دولت با ایجاد ۲۵ هزار و ۸۵۷ فرصت جدید شغلی، ۴۴ هزار و ۲۲ اشتغال را تثبیت می‌کند و در عین حال ۴۲۰ هزار و ۴۵۸ خانوار از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 682627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.