مشارکت ۲۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوی «شهید نیری»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح اردوی شهید «احمدعلی نیری» شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید احمدعلی نیّری در سال ۱۳۴۵ و در روستای «آینه‌ورزان» دماوند به دنیا آمد. خانواده‌اش در کودکی او به تهران مهاجرت کردند و در محله مولوی ساکن شدند. از همان زمان کودکی پای او به مسجد امین‌الدوله که آیت‌الله حق‌شناس امام جماعتش بود، باز شد.

شهید نیری یکی از شاگردان خاص آیت‌الله حق‌شناس بود و سیر و سلوک معنوی را از ۱۰ سالگی و در محضر ایشان آغاز کرد. مسیری که در موقع شهادتش در حالی که تنها ۱۹ سال سن داشت، از او یک عارف واصل ساخته بود.

یکبار حضرت آیت‌الله حق‌شناس نماز خواندن ایشان را می‌بیند. آن موقع احمدعلی در سنین نوجوانی بود. بعد به حجت‌الاسلام حاج حسین نیری (برادر احمد) می‌گوید: من به حال و روز این جوان غبطه می‌خورم.

آیت‌الله حق‌شناس شب قبل از خاکسپاری این شهید بزرگوار در قطعه ۲۴ بهشت زهرا-سلام‌الله علیها- وقتی به همراه چند نفر از دوستان به منزل این شهید رفته بودند، خطاب به برادرش گفتند: من یک نیمه شب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم. به جز بنده و خادم مسجد، این شهید بزرگوار هم کلید مسجد را داشت. به محض اینکه در را باز کردم دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است، دیدم که یک جوانی در حال سجده است؛ اما نه روی زمین! بلکه بین زمین و آسمان مشغول تسبیح حضرت حق است. جلوتر که رفتم دیدم احمدآقا است. بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد و گفت تا زنده‌ام به کسی حرفی نزنید. شهید «احمدعلی نیری» در ۱۹ سالگی در بیست‌وهفتم بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در اروندرود به فیض شهادت نائل آمد.

براین اساس مهدی نم نبات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شرکت بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح اردوی شهید «احمدعلی نیری»، اظهار کرد: امسال اردوهای یک روزه‌ای، ویژه تابستان توسط وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور تحت عنوان طرح شهید نیری برگزار شد.

وی با بیان اینکه اردوی طرح شهید نیری به منظور تقویت برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: استان اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی بوده و استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری اردوهای یک روزه ویژه دانش‌آموزان هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، تصریح کرد: شهربازی و بازهای اردویی، ورزش و بازی فیریزبی، آموزش مهارت‌های زندگی و جهت‌یابی از برنامه‌هایی است که برای اردوی دانش‌آموزان در طرح شهید نیری انجام شد.

وی گفت: آموزش مفاهیم و ارزش‌های ملی و مذهبی طی این اردو به دانش‌آموزان در قالب جنگ شادی از دیگر برنامه‌های نشاط‌آوری است که برای کودکان، نوجوانان و جوانان استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

نم‌نبات خاطرنشان کرد: این اردوها با هدف آموزش‌های تربیتی و ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان به‌ویژه اعضای پایگاه‌های تابستانه برگزار می‌شود.

کد خبر 682505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.