۲ هزار روستا به امکانات ورزش تیراندازی مجهز می‌شوند

رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون ۹۶ روستا به امکانات ورزش تیراندازی مجهز شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این تعداد به دو هزار روستا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی قربانی _امروز پنج شنبه دوم شهریورماه_ در سفر به کرمان، با حضور در مجمع انتخاباتی هیأت تیراندازی استان کرمان، اظهار کرد: ورزش تیراندازی موردتأکید پیامبر اسلام (ص) بوده و باید به عنوان امر مستحب موردتوجه همگان به ویژه مسلمانان قرار گیرد.

وی با اشاره به وسعت رشته تیراندازی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی، عمر فدراسیون تیراندازی را ۶۵ سال اعلام و تصریح کرد: تیراندازی ۳۶ رشته و ۱۹۰ مدال جهانی دارد که ۴۵ تای آن‌ها مدال المپیکی هستند.

رئیس فدراسیون تیراندازی از تجهیز ۹۶ روستا به امکانات ورزش تیراندازی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قصد داریم دو هزار روستا را به امکانات ورزش تیراندازی شامل خط پاتک، تفنگ، سیبل، ساچمه، نورافکن و میز آتش مجهز کنیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این دیدار خواستار توسعه فعالیت‌های رشته تیراندازی در شهرستان‌ها شد و با تأکید بر اینکه نگاه استان باید توسعه ورزش ملی باشد، گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی در استان کرمان وجود دارد که باید موردتوجه رؤسای هیأت‌ها قرار گیرد.

میثم پاریزی با اشاره به اینکه ضروریست کرمان به عنوان قطعه‌ای از پازل تیراندازی کشور رسالت خود را در توسعه ورزش ملی به جا آورد، تصریح کرد: توجه به مباحث آموزشی و برگزاری دوره‌های مربیگری، داوری و کلاس‌های توجیهی باید با قدرت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان با ۲۵ شهرستان پهناورترین استان ایران است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در تمامی شهرستان‌هایی که زیرساخت مناسب موجود است، در صورت تأمین سهم مشارکت ۵۰ درصدی توسط هیأت‌های شهرستان، سالن تیراندازی اختصاصی راه اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان مجمع انتخاباتی حمید رضا حسن‌خانی با کسب ۱۴ رأی از مجموع ۱۴ رأی به مدت چهار سال، ریاست هیأت تیراندازی استان کرمان را عهده‌دار شد.

کد خبر 682503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.