ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عضویت بریکس درمی‌آیند

پایگاه خبری UOL برزیل ادعا کرده است مطابق پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس سران گروه بریکس، قرار است جمهوری اسلامی ایران در کنار آرژانتین، مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به‌طور رسمی به عنوان اعضای جدید، به گروه پیمان اقتصادهای نوظهور جهان، موسوم به بریکس بپیوندند.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری UOL برزیل ادعا کرده است مطابق پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس سران گروه بریکس، قرار است جمهوری اسلامی ایران در کنار آرژانتین، مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به‌طور رسمی به عنوان اعضای جدید به گروه پیمان اقتصادهای نوظهور جها ن، موسوم به بریکس بپیوندند.

ایران به عضویت بریکس در می آید

به نقل از این پایگاه خبری، عامل جغرافیایی جزو معیارهای اصلی انتخاب اعضای جدید بود و انتخاب‌ها به منظور حفظ تعادل منطقه‌ای در داخل این گروه انجام شد، همچنین عضویت در G20 نیز برای کشورهای متقاضی به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که مخالفت هند و برزیل با گسترش اعضای این گروه، به نتیجه نرسیده و قرار است ۵ یا ۶ کشور به‌طور رسمی به اعضای بریکس بپیوندند.

پایگاه خبری برزیلی در گزارش خود افزوده است: دولت برزیل مایل است اندونزی را به عنوان عضو بریکس ببیند، اما این کشور هنوز آماده پیوستن به این گروه نیست.

کد خبر 682403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.