شخصیت سلمان، افتخار ایرانیان است

امام جمعه خوراسگان گفت: سلمان فارسی افتخار ما است اما سوال این مطرح است که آیا ما نیز همچون سلمان هستیم؟ امید است خداوند توفیق دهد اشخاصی مانند سلمان الگوی ما باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین ربانی صبح امروز _پنجشنبه دوم شهریورماه_ در آئین بزرگداشت سلمان فارسی و افتتاحیه مرکز علمی، فرهنگی سلمان‌شناسی، ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت امام حسن (ع)، با بیان اینکه سلمان شخصیتی است که در اسلام مورد احترام است، اظهار کرد: در اسلام تابلوی مساوات و برابری علم شده و در این راستا تنها معیار برتری، تقوا شناخته شده است.

وی با اشاره شرایط تمدن‌های مختلف پیش از اسلام افزود: یکی از دلایل مطرح شدن نام سلمان این بود که اسلام به‌دنبال نادیده گرفتن تفاوت‌ها بود و در همین راستا حضرت محمد (ص) فرمودند «سلمان از ما است.»

امام جمعه خوراسگان با بیان اینکه درباره اصالت سلمان دو روایت مبنی بر فارس بودن و اصفهانی بودن او مطرح است، تصریح کرد: سلمان فارسی افتخار ما است اما سوال این مطرح است که آیا ما نیز همچون سلمان هستیم؟ امید است خداوند توفیق دهد اشخاصی مانند سلمان الگوی ما باشند.

وی گفت: امید است چنین بزرگداشت‌هایی برای دیگر شخصیت‌ها مانند عمار و ابوذر نیز برگزار شود تا علاوه بر اسم، رسم آن‌ها نیز میان ما ترویج پیدا کند.

کد خبر 682392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.