۸۵ مرکز جامع سلامت در کردستان به زوار اربعین خدمات ارائه می‌دهد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان کردستان، در حالت آماده‌باش حداکثری برای ارائه خدمات سلامت هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: با هدف ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهداشتی به زائران اربعین حسینی، ۸۵ مرکز جامع ارائه خدمات سلامت در مسیرهای تردد زائرین در حالت آماده‌باش حداکثری هستند.

وی از فعالیت ۲۲ تیم بهداشتی در مسیرهای مذکور خبر داد و افزود: این تیم‌ها با اکیپ‌های ناظر شامل گروه‌هایی از قبیل بهداشت محیط و حرفه‌ای، مراقبین سلامت و امور بیماری‌ها، به طور کامل مسائل مرتبط را در استان کردستان به ویژه مریوان و پایانه مرزی پوشش می‌دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این تمهیدات، دو پایگاه بهداشتی (چادر) با حضور پزشکان در مبادی ورودی و خروجی و یک پایگاه بهداشتی نیز داخل پایانه مرز بین‌المللی باشماق مریوان استقرار پیدا کرده‌اند.

بیدارپور به برنامه‌ریزی و حضور کارکنان واحدهای آموزش بهداشت در پایانه مرزی به صورت سیار اشاره کرد و افزود: این افراد خدمات آموزش سلامت را به زوار در محل استقرار مواکب در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق برعهده دارند.

وی گفت: نصب بنرهای آموزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع پوسترهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده و در حال اجرا است.

کد خبر 682178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.