قیمت نفت ایران امروز / نفت خام به ۷۹ دلار رسید

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز به ۷۹.۵۴ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۳۵ دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار جهانی نفت امروز با رشد قیمت همراه بود. به طوری که در شروع معاملات امروز بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۱۵ سنت افزایش به ۸۴.۱۸ دلار در هر بشکه رسید، علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت افزایش به ۷۹.۸۱ دلار رسید.

می‌توان انتظار داشت این نوسانات صعودی و نزولی قیمت‌ها که در روزهای اخیر اتفاق افتاده تا نشست گروه وزرای اوپک پلاس در چهارم اکتبر ادامه داشته باشد.

این افزایش قیمت نفت در معاملات آسیایی امروز نیز رخ داد که این را می‌توان ناشی از اقدام عربستان برای کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای نفت دانست، درواقع برنامه کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت این کشور تا سپتامبر همچنان اثر منفی خود را در بازار جهانی نفت داشته است.، باید دید که آیا عربستان بازهم کاهش تولید را تمدید می‌کند یا خیر؟

علاوه بر عربستان، کاهش صادرات ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت روسیه در ماه اوت نیز منجر به سردرگمی قیمت‌های جهانی شده است، همچنین در روز گذشته اعلام شد که ذخایر نفت خام ایالات متحده به کاهش خود ادامه داده و در هفته منتهی به ۱۸ اوت کاهش دو میلیون و۴۰۰ هزار بشکه را تجربه کرده است.

این کاهش تولید و عرضه غول‌های اوپک پلاس در حالی انجام شده که ایران و عراق افزایش تولید نفت را رقم زده‌اند، برای مثال جواد اوجی، وزیر نفت ایران در روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر ظرفیت تولید نفت خام کشور به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسیده و تا پایان شهریورماه نیز قرار است ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به این میزان اضافه شود؛ این موضوع نشان می‌دهد ایران توانسته است بازارهای سنتی خود را مجدد به‌دست آورد.

کشور عراق نیز قصد دارد تا صادرات نفت میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال عراق به پایانه جیهان ترکیه با خط لوله کرکوک - جیهان و فعالیت چند میدان نفتی در اقلیم کردستان را که به حالت تعلیق در آمده بود، مجدد از سرگیری کند.

امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ مصادف با بیست‌وسوم آگوست ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۸۷.۵۸ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۸۳.۸۵ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۷۹.۵۴ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۳۵ دلار کاهش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز با ۰.۸۴ درصد کاهش به ۸۴.۵۲ دلار رسید.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر ۸۲.۸۷ دلار معامله شد.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۸۶ درصد کاهش به ۲.۷۶۸۷ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۵۵۶ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۲۴ درصد کاهش به قیمت ۳.۱۳۵۷ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل ۹۱۱.۱۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۸۶.۵۴ دلار بود.

کد خبر 682091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.