اجرای طرح مکمل‌یاری ویتامین D و قرص آهن در مدارس چهارمحال‌وبختیاری

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری از توزیع ۶۷۲ هزار قرص آهن و ۳۷۸ هزار قرص ویتامین D در قالب برنامه مکمل‌یاری برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری فخرالدین اسدی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D و هماهنگی برای اجرای برنامه کشوری سلامت دهان و دندان و وارنیش فلوراید در سال تحصیلی آینده و هماهنگی جهت اخذ تأییدیه بهداشت فضای کودکستان‌ها توسط شبکه‌های بهداشتی درمانی شهرستان‌ها موضوع مهمی است که لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مکمل یاری در مدارس اجرا خواهد شد، افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو برنامه مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامینD با پوشش ۴۲ هزار دانش‌آموز دختر متوسطه اول و دوم با توزیع ۱۶ قرص آهن و ۹ قرص ویتامینD به ازای هر دانش‌آموز و در مجموع با توزیع ۶۷۲ هزار قرص آهن و ۳۷۸ هزار قرص ویتامینD اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: برنامه سلامت دهان و دندان با ارائه خدمات دندانپزشکی سطح دو شامل ترمیم، کشیدن، فیشورسیلنت در مدارس ابتدایی روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر برای دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه روستایی و سایر بیمه‌ها به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت دارای مرکز دندانپزشکی فعال در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود، همچنین طرح وارنیش فلوراید نیز در تمام مدارس ابتدایی استان به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

اسدی ادامه داد: در خصوص فرایند صدور مجوز فعالیت کودکستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی و درمانی برای صدور تاییدیه بهداشت مؤسسان کودکستان‌ها همکاری لازم را با ادارات آموزش و پرورش استان به عمل خواهند آورد.

به گزارش ایمنا، جلسه کمیته ارتقای سلامت مدارس استان با هدف هماهنگی اجرای برنامه‌ها و طرح‌های حوزه سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان مربوطه در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد خبر 682075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.