توسعه شبکه هوشمند اشتراک غذا در تالین

یکی از کمپانی‌های اشتراک غذا در تالین، پایتخت استونی، با همکاری مدیران شهر در حال توسعه شبکه هوشمند اشتراک غذا در فضاهای شهری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه انبارهای اشتراک خوراک یکی از مهم‌ترین تدابیر مدیران تالین طی چند سال گذشته بوده که با هدف به حداقل رساندن دفع پسماندهای غذا با همکاری یکی از کمپانی‌های اقتصاد چرخشی شهر به نام FudLoop اجرا شده است. کمپانی نام‌برده اولین نهاد جهانی به‌شمار می‌رود که رویکرد اشتراک غذا به عنوان یک سرویس را اجرا کرده و موفق شده است از این طریق، نرخ هدرروی مواد غذایی را در پایتخت استونی به حداقل برساند، ضمن این‌که در تأمین مواد غذایی مورد نیاز افراد کم‌درآمد و فقیر بسیار اثربخش عمل کرده است. کمپانی FudLoop به‌تازگی تعداد انبارهای اشتراک خوراک در سراسر تالین را افزایش داده، ضمن این‌که فرصت‌های جدیدی را برای جمع‌آوری و توزیع دوباره غذا در شهر توسعه داده است.

مرحله آزمایشی اشتراک غذا در تالین

کمپانی FudLoop برای اولین بار به طور آزمایشی در بهار سال ۲۰۲۲ اشتراک غذا در یکی از انبارهای شهر را که در مجاورت ساختمان اداری بازار مرکزی تالین قرار دارد، آغاز کرد و به ذخیره مواد غذایی در یخچال‌ها و قفسه‌های آن پرداخت. به دنبال آن، افراد نیازمند به مصرف این غذاها می‌توانستند روزانه به این مکان مراجعه کنند و برابر با نیاز خود از غذاهای نگهداری شده بردارند. استقبال از این مرحله به حدی زیاد بود که در مدت زمانی کوتاه، انبارهای دیگری در سراسر شهر برای ذخیره مواد غذایی احداث شد و محصولات آن همه روزه در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گرفت.

توسعه شبکه هوشمند اشتراک غذا در تالین

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی حدود ۱۴ ماه از آغاز فعالیت انبارهای غذا در تالین، بیش از ۴۱ تن مواد غذایی ذخیره شده، توسط افراد نیازمند شهر مورد استفاده قرار گرفته است که همین استقبال و اثربخشی طرح، مدیران تالین و کمپانی نام‌برده را به توسعه رویکرد و احداث انبارهای بیشتر برای اشتراک غذا در سراسر پایتخت استونی سوق داده است. هزاران نفر از ساکنان تالین ادعا کرده‌اند که مصرف غذاهای این انبارها نقش مهمی در بهبود اقتصادی آن‌ها ایفا کرده است چراکه نیاز آن‌ها را به خرید مواد خوراکی به حداقل رسانده است.

جالب است بدانید که بهره‌مندی شهروندان تالین از خدمات اشتراک خوراک مشمول طی کردن مراحل ویژه‌ای است تا به دنبال آن، افراد مستحق مصرف مواد غذایی انبارها از نظر هویتی تأیید شوند. در این راستا، شهروندانی که خود را مشمول طرح می‌دانند در وب‌سایت کمپانی FudLoop ثبت نام می‌کنند که پس از تأیید هویت آن‌ها، این افراد مجوز ورود به انبارهای غذا و مصرف مواد موجود در آن‌ها را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، افرادی که مایل به اشتراک مواد غذایی به صورت خیرخواهانه در انبارهای شهر هستند نیز باید از نظر هویتی مورد تأیید قرار گیرند که برای این دسته از شهروندان نیز ثبت‌نام در وب‌سایت کمپانی و دریافت مجوز ورود به انبارهای غذای سراسر شهر ضروری است. تأیید قانونی افراد اهدا کننده مواد غذایی به منظور تضمین سلامت خوراک اشتراکی بخشی ضروری از رویکرد جدید در تالین به‌شمار می‌رود که به دنبال آن، شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتر مواد خوراکی انبار را مورد استفاده قرار دهند.

توسعه شبکه هوشمند اشتراک غذا در تالین

کد خبر 682064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.