تعامل و هم‌افزایی بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را رفع می‌کند

شهردار کاشان گفت: پیوند تعامل و هم‌افزایی و کار شبانه‌روزی بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیومرث محمدپور امروز _ سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه _ در آئین معارفه خود که در قالب نشست شورای اداری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای من در این دوره در مواجهه با موضوعات و مسائل، هم‌افزایی، انسجام و تعامل اثربخش در کنار کار شبانه‌روزی و عزم جهادی خواهد بود که به نظرم تلفیق و پیوند این دو وجه مدیریتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد شهر و منطقه، برگزاری نشدن کمیسیون ماده پنج ظرف یک سال گذشته را یادآور شد و آن را عامل ایجاد چالش‌ها در حوزه مدیریت شهری و موجب بروز نارضایتی‌ها در میان شهروندان کاشانی دانست.

شهردار کاشان وضعیت تنظیف شهر را نگران کننده دانست و بر به‌کارگیری عزم جدی برای تغییر شرایط موجود تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل نیز مباحث مختلفی وجود دارد که در قالب نشست با مقامات استانی و منطقه پیگیری خواهد شد.

محمدپور اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را هفت تا هشت هزار میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: با فرض تورم ثابت موجود، ۱۵ تا ۲۰ سال زمان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است، علاوه بر آن موضوع تعهدات و بدهی‌های شهرداری مسئله جدی است.

وی با بیان اینکه قدمت بعضی از پروژه‌های نیمه‌تمام ۲۵ سال است، تاکید کرد: پروژه‌هایی همچون ساختمان شهرداری، بلوار فرش، پل شهید اردهال و بلوار امام خامنه‌ای در دستور کار مدیریت شهری در دوره جدید قرار دارد که نیازمند تعامل و حمایت جدی نهادهای شهرستان و استان است.

شهردار کاشان مشارکت مردم در ساحت‌های مختلف از جمله مدیریت شهری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را نتیجه‌بخش دانست و گفت: باید با استفاده از تجربیات کلان‌شهرهایی همچون تهران از این ظرفیت برای تحقق رویکرد محله‌محوری و به‌کارگیری ظرفیت معتمدان محلی بهره ببریم.

محمدپور ادامه داد: توسعه فضای سبز شهر با توجه به محدودیت منابع آبی یک دغدغه است و باید روش‌های پربازده با کمترین مصرف در این حوزه به‌کارگیری شود.

وی وضعیت نامناسب معابر شهری را یکی دیگر از مشکلات شهروندان دانست و با اشاره به دسته‌بندی معابر در سه درجه، افزود: تنها ۱۰ هزار تن قیر برای رفع مشکل معابر گروه سوم و دارای وضعیت بحرانی از نظر کیفیت آسفالت نیاز است و این وضعیت در شأن شهری نیست که در ایام گردشگرپذیر، دو برابر جمعیت خود میهمان داخلی و خارجی دارد.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه پایش تصویری مسئله‌ای با اهمیت و فراتر از مدیریت شهری و ترافیک است، اظهار کرد: وضعیت موجود شایسته کاشان نیست و با توجه به هزینه بالای پایش تصویری نیازمند حمایت‌های استانی و کشوری هستیم.

کد خبر 681858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.