اهدای ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با گذشت تنها ۱۰ روز از آغاز جشنواره مردمی نذر کتاب، ۱۶ هزار جلد کتاب با همت خیران نیک‌اندیش استان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی اظهار کرد: نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب استان فارس، با حضور مقامات ارشد استان از بیستم مردادماه آغاز شد و در ۱۰ روز نخست برگزاری این رویداد مردمی، از سوی ۴۳۱ خیر دانایی در استان بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس تقدیم شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی کتاب‌های اهدایی بیش از ۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: در گام نخست این رویداد، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، با اهدای ۲۰۰ جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود به کتابخانه‌های عمومی فارس به این رویداد بزرگ فرهنگی پیوست تا علاوه بر روشن کردن اولین چراغ جشنواره، مدیران و مسئولان اجرایی استان را به اهدای کتابخانه‌های شخصی و ادارات را به کتابخانه‌های عمومی دعوت کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه این جشنواره از بیستم مردادماه آغاز شده است و تا بیست‌وچهارم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب در استان فارس با شعار «به کتاب‌هایت بال بده» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با هدف تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی برگزار شده است.

فیروزی با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در این طرح، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا کنند، نشانی کتابخانه‌های عمومی در سامانه SAMANPL.IR در بخش فهرست پرتال کتابخانه‌ها قابل مشاهده است.

کد خبر 681834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.