کاهش مرگ‌های خیابانی در بریتانیا با دوربین‌های هوشمند

نصب دوربین‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعی در بریتانیا به‌زودی کاهش وقوع سوانح خیابانی و مرگ افراد را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوربین‌هایی که به طور آزمایشی در بعضی از نقاط شمال شرقی بریتانیا با هدف کاهش وقوع سوانح خیابانی و به حداقل رساندن مرگ‌های ناشی از آن نصب شده بود، قرار است تا چند هفته آینده فعالیت خود را به‌طور دائمی در مناطق ذکرشده آغاز کند، ضمن این‌که دولت از نصب تعداد بیشتری در سراسر قلمرو برای این منظور خبر داده است. دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی جدید که چشم مرکزی نام دارد، قرار است در اختیار سامانه اتوبوس‌رانی شهرهای بریتانیایی قرار گیرد که نصب آن‌ها می‌تواند امکان وقوع تصادفات را به حداقل برساند.

عملکرد دوربین‌های هوشمند بریتانیا

رعایت استانداردهای دید مستقیم مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های جدید در سامانه اتوبوس‌رانی بریتانیا به‌شمار می‌رود که رانندگان را پیش از نزدیک شدن به یک عابر پیاده، خودرو یا دوچرخه‌سوار آگاه می‌کند و قابلیت نشان دادن واکنش فوری را برای آن‌ها فراهم می‌آورد که این امر به سهم خود می‌تواند احتمال وقوع تصادفات و به دنبال آن، مرگ‌های خیابانی را به حداقل برساند.

کاهش مرگ‌های خیابانی در بریتانیا از طریق دوربین‌های هوشمند

جالب است بدانید که یک نسخه از وقوع احتمالی سانحه برای تجزیه و تحلیل بیشتر از طریق این دوربین‌ها ضبط و به محل پردازش ارسال می‌شود که این امر به سهم خود می‌تواند کارکنان مرکز را به آگاه‌سازی رانندگان از شرایط به‌طور آنی سوق دهد. جالب است بدانید که راننده هنگام نزدیک شدن به مناطق ممنوعه و اشیای ثابت نیز پیام‌های هشداری را دریافت می‌کند که این امر به سهم خود، احتمال برخورد خودرو را با این موانع به حداقل می‌رساند.

از آن‌جا که قرار است تا سال ۲۰۲۴ حداقل ستاره‌های لازم برای تحقق استانداردهای دید مستقیم به سه ستاره برسد، بنابراین دوربین‌های هوشمند جدید باید این قابلیت را برآورده کند که این کار امکان دیده شدن بیشتر عابران پیاده و سایر کاربران خیابان‌ها را برای رانندگان اتوبوس‌های عمومی مجهز به دوریبن‌ها فراهم می‌آورد و امکان وقوع سوانح را به حداقل خواهد رساند.

سرعت نصب دوربین‌های چشم مرکزی از دیگر مزایای آن‌ها به‌شمار می‌رود زیرا در مقایسه با دوربین‌های قدیمی، نصب کامل آن‌ها چهار ساعت زودتر انجام خواهد شد. در واقع نصب دوربین‌های قدیمی حدود شش ساعت زمان لازم دارد، در حالی که دوربین‌های جدید تنها طی دو ساعت به طور کامل نصب می‌شود که این امر به سهم خود می‌تواند برخورداری هرچه بیشتر و سریع‌تر اتوبوس‌های شهری را از این تجهیزات به دنبال داشته باشد.

کد خبر 681789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.