روایتی از ماجرای غیرت دیار نصف‌جهان در طول ۴۱ سال

دیروز مردم نصف‌جهان، از خانه‌دار و کارمند گرفته تا پلیس‌ها، دو شهید از نیروی انتظامی را تشییع کردند و دقایقی بعد از مراسم بازهم دل به ماموریت‌های سخت زدند و این یعنی قصه غیرت مردم این شهر.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این سال‌ها زیاد شنیده‌ام از بیست‌وپنجم آبانی که مردم اصفهان حماسه آفریدند، از کوچه پس‌کوچه‌هایی که حداقل یک حجله در آن خودنمایی می‌کرد و از مردمی که داغ همسایه را داغ خود می‌دیدند.

روایتی از ماجرای غیرت دیار نصف‌جهان، در طول ۴۱ سال

زیاد شنیدیم از ۳۷٠ شهیدی که در یک روز تشییع شدند و از جوانانی که عصر همان روز گروه‌گروه راهی جبهه شدند، از علی‌اصغرهایی که بازگشتند و علی‌اکبرهایی که راهی شدند.

روایتی از ماجرای غیرت دیار نصف‌جهان، در طول ۴۱ سال

این سال‌ها شنیدیم و تک‌تک این صحنه‌ها را در ذهن خودمان بازسازی کردیم، اما این روزها، بعد از گذشت ۴٠ سال از این خاطرات، با چشمان خود تجلی تک‌تک آن‌ها را می‌بینیم؛ از خانه‌هایی که برای داغ خانه دیگر، برای جوانی که حتی او را نمی‌شناختند عزادار شده بودند تا مردمی که در ساعات اولیه روز، کار خود را رها کردند و با داغ همسری جوان همراه شدند.

روایتی از ماجرای غیرت دیار نصف‌جهان، در طول ۴۱ سال

روز گذشته دیدیم که مردم این دیار از خانه‌دار و کارمند گرفته تا خود پلیس‌ها، دو شهید از نیروی انتظامی را بر دستان پرمهر خود تشییع کردند و دقایقی بعد از مراسم، همان نیروهایی که برادران خود را تشییع کرده بودند، بازهم دل به مأموریت‌های سخت زدند و این یعنی قصه غیرت مردم نصف‌جهان.

روایتی از ماجرای غیرت دیار نصف‌جهان، در طول ۴۱ سال

مردم این دیار همان‌هایی هستند که از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا سی‌ام مردادماه ۱۴٠۲ غیرتمندانه به پای تمام فراز و نشیب‌ها ایستادند و در این مسیر از فدا کردن جان خود و عزیزانشان بیمی به دل راه ندادند؛ این غیرتمندی، نسل به نسل از سربازان در گهواره امام (ره) تا دهه‌نودی‌هایی که قرار است انقلاب را به اوج خود برسانند، بوده است و در تک‌تک ثانیه‌های نفس کشیدن در جمهوری اسلامی، شاهد آن بوده‌ایم و خواهیم بود.

کد خبر 681707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.