۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا

پونتودرا در اسپانیا، رووینج در کرواسی، هالشتات در اتریش و سیویتا دی باگنورجیو در ایتالیا، از پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا به‌شمار می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان معرفی کالکسه‌هایی که به جای اسب با موتور سوخت فسیلی کار می‌کردند، دنیا هرگز مانند قبل نشد و تسلیم خیابان‌ها به ماشین، شهرها را غبارآلود و پر سر و صدا کرد. با این وجود بسیاری از شهرهای سراسر جهان ثابت کردند که این روند قابل معکوس شدن است. این شهرها از مراکز تاریخی گرفته تا کلان‌شهرهای مدرن، هم‌چون چراغ‌های راهی عمل کردند که مسیر بازگشت سلطه انسان به خیابان‌ها را روشن می‌کند و سعی دارند جهانی ایجاد کنند که در آن عابران پیاده و دوچرخه‌سواران سلطنت می‌کنند.

شهرهای اروپایی از نظر دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی از بهترین شهرهای جهان به‌شمار می‌روند، با این حال هنوز هم بیشتر مناطق شهری اروپا تحت سلطه ماشین‌ها قرار دارد. در راستای مبارزه با این حقیقت بسیاری از شهرداری‌های شهرهای کوچک و بزرگ سراسر این قاره، بی‌سروصدا در حال شکل دادن به انقلابی عظیم هستند تا فضاهای عمومی را به همان شکلی که در گذشته بود به شهرها بازگردانند و با تبدیل شدن به شهرهایی عاری از تردد خودروها، به پیاده‌روترین شهرهای اروپا تبدیل شوند.

پونتودرا، پیشگام آینده بدون خودروی اروپا

پونتودرا شهری جذاب در شمال غربی اسپانیا است که به‌عنوان «پیشگام آینده بدون خودروی اروپا» توصیف می‌شود. دگرگونی‌های ترافیکی در این شهر از سال ۱۹۹۹ آغاز شد و از آن زمان پونتودرا به‌عنوان نمونه‌ای موفق از شهرهای پیاده‌رو در اروپا و حتی سطح جهان شناخته می‌شود. پونتودرا امن‌ترین شهر اسپانیا برای عابران پیاده است، با این حال کاملاً عاری از خودروها نیست، چراکه یک سکونت‌گاه شهری برای عملکرد صحیح به وسایل‌نقلیه کمی نیاز دارد.

پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا

رووینج، بزرگترین منطقه پیاده‌روی کرواسی

رووینج کرواسی بزرگترین منطقه پیاده‌روی کرواسی به‌شمار می‌رود. این شهر قرون وسطایی کوچک دارای کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده و چشمگیر با هتل‌هایی است که معمولاً از ماشین‌های گلف برای انتقال مهمانان خود از پارکینگ‌های اطراف شهر استفاده می‌کنند. پس از آن تنها گزینه گشت‌وگذار در شهر پیاده روی است.

پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا

هالشتات، زیباترین و پیاده‌روترین شهر

هالشتات یکی از شهرهای اتریشی است که نام آن همواره در لیست زیباترین شهرهای دنیا قرار دارد و شهری عاری از خودرو است. این ویژگی به شدت به جذابیت این سایت میراث جهانی یونسکو می‌افزاید. هالشتات برای بازدیدکنندگان، مهمانان و کارکنان خود مناطقی برای پارک خودرو در حاشیه‌های شهری ایجاد کرده است، اما مرکز شهر دارای موانعی است که آن را فقط دوستدار عابر پیاده می‌کند.

پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا

سیویتا دی باگنورجیو، شهری با طراحی عاری از ترافیک

سیویتا دی باگنورجیو در ایتالیا شهری مدرن است که در سال ۱۹۶۹ ایجاد شد. ماهیت آکادمیک و روحیه جوان این شهر در طراحی عاری از ترافیک آن حتی در دوران اوج تسلط خودروها به جهان منعکس شده است. وجود موزه هرژه در سیویتا دی باگنورجیو گردشگران بسیاری را به این شهر جذب می‌کند، با این حال آن‌ها باید ماشین‌های خود را در یک پارکینگ زیرزمینی پارک کنند و با ده دقیقه پیاده روی به شهر برسند.

پیاده‌روترین شهرهای کوچک اروپا

کد خبر 681649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.