حمله سایبری به وب‌سایت شهرداری کرمان سهوی بوده است

شهردار کرمان گفت: حمله سایبری به وب‌سایت شهرداری سهوی بوده و از سوی شرکت دانش‌بنیانی که با شهرداری همکاری داشته است، به‌منظور شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌های وب‌سایت صورت گرفته و خسارتی نیز وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شعرباف در صدوهفتمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ برگزار شد، اظهار کرد: پس از وقوع حمله سایبری، شرکت شناسایی و موضوع به لحاظ قانونی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه حمله سایبری با هدف شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌های موجود در وب‌سایت انجام شده است، افزود: طبق اعلام شرکت مبنی بر تست‌گیری در وب‌سایت، حسن نیت آن‌ها برای مجموعه ما ثابت شده است، اما باید طبق پروتکل از سوی سایر مجموعه‌ها انجام شود.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: این شرکت از قبل با شهرداری همکاری داشته است و اعلام کرده که اقدام آن‌ها عمدی نبوده است و با فرد متخلف نیز برخورد کرده است؛ بنابراین درخواست رضایت و گذشت از سوی شهرداری را دارد تا مشکل از طریق مراجع قضائی رفع شود.

شعرباف با تأکید بر اینکه پس از حمله سایبری خساراتی به وب‌سایت و مجموعه شهرداری وارد نشده است، گفت: شرکت مکلف شده است در ازای صرف نظر کردن از شکایت، ضمن انجام خدمات، ایرادات احتمالی بر وب‌سایت شهرداری را رفع و مستندات را به صورت تفصیلی ارائه کند.

وی افزود: حمله سایبری به وب‌سایت شهرداری سهوی بوده و از سوی شرکت دانش‌بنیانی که با شهرداری همکاری داشته است، به‌منظور شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌های وب‌سایت صورت گرفته و خسارتی نیز وارد نشده است.

به گزارش ایمنا، مصوبه مربوطه پس از طرح در نشست عمومی شورا به رأی گذاشته شد و با دو رأی مخالف، دو رأی ممتنع و هفت رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 681594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.