استقرار بیمارستان در مرز باشماق مریوان برای زائران اربعین

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین، بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، در مرز بین‌المللی باشماق مریوان استقرار پیدا کرد.

بهرام کندایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی، یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار با عنوان شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، در مرز بین‌المللی باشماق مربوان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این بیمارستان با حضور پزشک و پرستار، بخش‌هایی همچون اتاق عمل، بخش اورژانس و بستری موقت (به تفکیک برای زنان و مردان)، آزمایشگاه و داروخانه نیز در نظر گرفته شده و تا بازگشت کامل زائران این بیمارستان در این مرز دایر است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: پایگاه سیار فوریت‌های پزشکی و درمانگاه‌های مستقر در این بیمارستان دارای تجهیزات پیشرفته است و پرسنل مجرب درمانی، بهداشتی و فوریتی آماده ارائه خدمات باکیفیت به زائران هستند.

به گزارش ایمنا، امسال دومین سالی است که تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان صورت می‌گیرد و پیش‌بینی شده است بیش از ۳۰۰ هزار زائر، این مرز زمینی را به عنوان مرز عبوری خود به سمت عتبات عالیات انتخاب کنند.

کد خبر 681574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.