لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال شد

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از اتمام رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی درباره بعضی شبهات نسبت به لایحه عفاف و حجاب که دانش‌آموزان را در زمره مشمولان جرایم و احکام در نظر گرفته شده در این لایحه می‌داند، اظهار کرد: چنین ادعایی صحت ندارد و هیچ محدودیتی برای دانش‌آموزان مانند صادر نشدن پاسپورت یا امثال آن در صورت رعایت نکردن حجاب و عفاف در مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیامده است، لذا این ادعا کاملاً بی‌اساس است.

وی درباره اجباری شدن پوشش چادر در مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز گفت: چنین موضوعاتی مطرح نبوده، مشخص است که پوشش چادر الزامی نیست و افراد در انتخاب نوع پوشش و حجاب، آزادند یا برخی چادری هستند یا از پوشش مانتو استفاده می‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس تأکید کرد: جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به اتمام رسیده و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی درباره حضور احتمالی گشت ارشاد در مصوبه عفاف و حجاب کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، دیگر گشت ارشاد به سبک سابق نخواهیم داشت و فردی دستگیر نمی‌شود. بلکه به این روش است که افرادی که دست به ولنگاری می‌زنند، به آنها از طریق پیامک اخطار داده می‌شود؛ مورد قطعی برای کسانی است که باندی، گروهی یا به نحو خاصی با نظام اسلامی تقابل می‌کنند؛ بنابراین به این صورت نیست که گشت ارشاد اقدام به دستگیری کند.

نوروزی با بیان اینکه در جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب، نمایندگانی از کمیسیون‌های فرهنگی و آموزشی هم حضور داشتند، ادامه داد: همه مواردی که قرائت می‌شد، نماینده عضو کمیسیون فرهنگی هم در خصوص مجازات فرد خاطی پیشنهاد می‌داد که آیا حبس باشد یا جریمه نقدی کافی است؛ در رابطه با وظایف دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌ها هم نماینده کمیسیون فرهنگی نظر می‌داد؛ در رابطه با بقا داشتن یا نداشتن ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، کمیسیون فرهنگی نظر می‌داد. اعضای کمیسیون آموزش هم حضور داشتند و در رابطه با مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نظر خود را داشتند.

وی درباره مصوبات کمیسیون قضائی مجلس در لایحه عفاف و حجاب در خصوص فضای مجازی نیز تصریح کرد: هر آنچه مجازات درباره فضای حقیقی در این لایحه به تصویب رسید، در خصوص فضای مجازی نیز لازم‌الاجرا است.

منبع: ایرنا
کد خبر 681488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.