برپایی نمایشگاه مطبوعات منتشر شده دهه‌های ۲۰ و ۳۰ در کرمانشاه

نمایشگاه مطبوعات منتشر شده طی دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی با تلاش یکی از پژوهشگران تاریخ در نگارخانه کلهر مجتمع شهید آوینی کرمانشاه برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با تلاش مهدی ودودیان که گردآورنده نسخه‌های مطبوعات ایران و پژوهشگر تاریخ است، شاهد برگزاری نمایشگاه مطبوعات منتشرشده در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی، در نگارخانه کلهر مجتمع شهید آوینی کرمانشاه هستیم.

وی افزود: این پژوهشگر ۵۸ اثر مربوط به روزنامه‌های دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی را گردآوری کرده و در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است. این آثار مربوط به تاریخ معاصر به‌ویژه وقایع ملی شدن صنعت نفت و کودتای بیست‌وهشتم مرداد سال ۱۳۳۲ است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم این نمایشگاه مرور وقایع تاریخ معاصر، تیتر روزنامه‌ها و دغدغه و مطالبه مردمان آن زمان است. مرور این وقایع و بازخوانی آن برای نسل امروز و مخاطب کنونی مؤثر است و نشان می‌دهد پیشرفت کشور طی چند دهه اخیر بر استقلال و عزت کشور تأثیرگذار بوده است.

صفدری اضافه کرد: این نمایشگاه که مروری بر مطبوعات تاریخ معاصر ایران است، یک کلاس درس حاوی نکات آموزنده است که توصیه می‌کنم جوانان به‌ویژه دانشجویان از این نمایشگاه بازدید کنند.

برپایی نمایشگاه مطبوعات منتشر شده دهه‌های ۲۰ و ۳۰ در کرمانشاه

در ادامه مهدی ودودیان، پژوهشگر کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این نمایشگاه تبیین و آگاه‌سازی نسل جوان از مسائل و مشکلات تاریخ معاصر ایران همراه با سند و مدرک بوده و بزرگ‌ترین دستاورد این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه با سند و مدرک به نسل جدید و علاقه‌مندان نشان داده می‌شود که آن زمان چه مشکلاتی در کشور و جامعه وجود داشته است و مردم برای رهایی از آن مشکلات، چه اقداماتی می‌کردند.

این پژوهشگر تاکید کرد: ۵۸ اثر از مطبوعات منتشرشده در سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۲، در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است که ۸ اثر متعلق به کرمانشاه و ۵۰ اثر به دیگران نقاط کشور و به‌خصوص تهران تعلق دارد و نماینده مطبوعات استان‌های دیگر در نمایشگاه حضور دارند.

مهدی ودودیان گفت: این نمایشگاه تا دوم شهریورماه برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند طی روزهای باقی مانده از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

کد خبر 681462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.