رونمایی از طرح پیشنهادی بازآفرینی محور واصف بیدگلی آران‌ و بیدگل

شهردار آران و بیدگل از رونمایی طرح پیشنهادی ساماندهی و بازآفرینی محور واصف بیدگلی و حوزه بلافصل آن، بر مبنای رویکرد باززنده‌سازی بافت تاریخی شهر خبر داد.

محسن صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح پیشنهادی ساماندهی و بازآفرینی محور واصف بیدگلی و حوزه بلافصل آن اظهار کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۱ عملیات اصلاح و زیرسازی این محور آغاز شد و در حال حاضر با اجرای تأسیسات شهری در دست اجرا است‌.

وی افزود: طرح اولیه ارسالی توسط دو شرکت مشاور مهندسی زیستا (مشاور طرح تفصیلی شهر آران و بیدگل) و شرکت مشاور ماهور به منظور بازآفرینی و ساماندهی محور واصف و حوزه بلافصل آن یعنی محورهای تاریخی (محورهای تاریخی نقشینه، توی ده، باغ علوی، حاج عبدالصمد، فخارخانه) مورد مطالعه قرار گرفته است.

شهردار آران و بیدگل با بیان اینکه طرح پیشنهادی ساماندهی و بازآفرینی محور واصف بیدگلی و حوزه بلافصل آن بر مبنای رویکرد باززنده‌سازی بافت تاریخی شهر است، خاطرنشان کرد: در صورت استقبال شهروندان روند اخذ مصوبات لازم طی می‌شود و در غیر این صورت طرح قبلی در دستور کار قرار خواهد گرفت. حدود شش هزار متر زمین به منظور احداث پارکینگ در چند نقطه مجاور این محور در زمین‌های بدون ساخت در نظر گرفته شده است.

صانعی با اشاره به اقدام حوزه پسماند شهرداری آران و بیدگل در ایام محرم ۱۴۰۲، تصریح کرد: شهرداری آران و بیدگل و شرکت بازیافت شهرداری برای نخستین سال اقدام به توزیع کاور و نایلون‌های ویژه محرم به منظور ساماندهی و جمع‌آوری پسماندهای هیئت مذهبی کرد که مورد استقبال هیئت‌های عزاداری قرار گرفت.

وی با اشاره به انتقاد شهروندان از پارک زیتون در ناحیه دو شهرداری مبنی بر نبود نور، وصل نبودن زنجیر تاب‌ها، سیمانی بودن کف محل بازی و ناایمن بودن مکان بازی کودکان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، به‌زودی محل بازی کودکان در پارک زیتون تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

شهردار آران و بیدگل با اشاره به مطالبات شهروندان بلوار شهید قاسمپور (کوچه ۵) برای نظافت روزانه افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که حدود ۸۰ درصد از مالکان این کوچه در حال ساخت‌وساز منازل خود هستند و کثیفی این بلوار نیز به دلیل تجمع نخاله‌های ساختمانی است که تذکرات لازم به اهالی کوچه داده شد.

صانعی ادامه داد: ساعت جمع‌آوری زباله‌ها تغییر نکرده است، شهروندان کیسه‌های زباله را داخل سطل آشغال‌ها قرار دهند و از رها کردن کیسه زباله کنار خیابان و کوچه خودداری کنند.

کد خبر 681448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.