افزایش دما در نیمه غربی کشور / گردوخاک، پدیده حاکم نوار شرقی خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات زاگرس در استان‌های همدان و مرکزی، در ساعات بعدازظهر در جنوب غرب فارس، بوشهر و استان هرمزگان، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در نوار شرقی کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک پدیده حاکم خواهد بود، افزود: فردا در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در نیمه غربی کشور، جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش دما مستقر می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنها در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و سایر مناطق کشور، آسمان صاف همراه با هوای گرم تابستانی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه، وزش باد در نواحی شرقی افزایش می‌یابد و در منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۳ است و در روز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ نیز صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۲ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 681350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.