تعمیر سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند خود را به افراد دارای صلاحیت بسپارید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سوءاستفاده و سرقت اطلاعات سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند کابران توسط افراد فاقد صلاحیت خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افراد با تبلیغ و انتشار آگهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیر رایانه و تلفن همراه در محل کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل کار فرد تماس گیرنده رفته و پس از تعمیر با روش‌های مختلف، اطلاعات حساب بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنها را به دست می‌آورند و سپس اقدام به سرقت از حساب یا اخاذی از قربانی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان برای تعمیر سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند خود به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر، از نصب نبودن نرم‌افزارهای غیرمجاز بر آن اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک، برای تمام برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود رمز عبور مناسب انتخاب و امکان دسترسی به حساب شبکه‌های اجتماعی خود را محدود کنند، چراکه ممکن است افراد فاقد صلاحیت، اقدام به فعال‌سازی حساب و اقدام به سوءاستفاده و سرقت اطلاعات یا اخاذی از آنها کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌مجازی از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 681340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.