۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
جریان خون ضعیف چه علائمی دارد؟

جریان خون ضعیف باعث بروز علائمی مانند پاها و دست‌های سرد، التهاب و ادما، خستگی و ضعف شدید، بی‌حسی و سوزن‌سوزن شدن اعضای بدن و تغییر رنگ پوست می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دلایل متعددی وجود دارد که موجب بروز اختلال در گردش خون می‌‎شود، اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها مشکلات قلبی است. بیماری‌های دیگری که بر گردش خون ضعیف تأثیر می‌گذارند، شامل دیابت، کلسترول بالا و سایر مشکلات می‏‌شود. گردش خون برای بدن انسان بسیار حیاتی است، زیرا اکسیژن و مواد مغذی ضروری را به سراسر بدن منتقل می‌کند، بنابراین گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود. در ادامه به بررسی علائم گردش خون ضعیف می‌پردازیم:

پاها و دست‌های سرد

احساس سردی مداوم در دست‌ها و پاها، حتی در محیط‌های گرم، می‌تواند نشانه‌ای از گردش خون ضعیف باشد. زمانی که جریان خون به اندام‌ها مختل می‌‎شود، بدن ارسال خون به اندام‌های حیاتی را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین دست‌ها و پاهای شما سرد و بی‌حس می‌شود.

التهاب و ادما

التهاب یا ادما در پاها و مچ پاها نشانه‌ای از جریان خون ضعیف است. زمانی که خون برای بازگشت به قلب تلاش می‌کند، مایعی در اندام تحتانی جمع می‌شود و موجب بروز تورم قابل توجهی می‌شود. نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت می‌تواند این وضعیت را تشدید کند.

خستگی و ضعف شدید

احساس خستگی و ضعف بیش از حد، حتی پس از داشتن کمترین میزان فعالیت بدنی، ممکن است به دلیل گردش خون ضعیف رخ دهد. هنگامی که جریان خون ضعیف باشد، عضلات اکسیژن و مواد مغذی لازم برای عملکرد بهینه را دریافت نمی‌کنند که منجر به احساس خستگی و ضعف مداوم می‌‎شود. توصیه شده است اگر بدون داشتن فعالیت‌های سنگین، به صورت غیرعادی خسته هستید، به پزشک مراجعه کنید.

بی‌حسی و سوزن‌سوزن شدن اعضای بدن

احساس سوزن‌سوزن شدن یا بی‌حسی، به‌ویژه در دست‌ها، پاها یا دیگر اعضای بدن، می‌تواند نشانه‌ای از جریان خون ضعیف باشد. زمانی که جریان خون محدود می‏‌شود، ممکن است اعصاب اکسیژن کافی دریافت نکند و احساس ناخوشایندی ایجاد کند.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست مانند رنگ‌پریدگی یا پوست مایل به آبی، ممکن است نشان‌دهنده گردش خون ضعیف باشد. کاهش جریان خون در پوست می‌تواند موجب تغییر رنگ قابل‌توجهی در پوست شود، بنابراین توصیه شده است در صورت بروز هرگونه تغییر غیرعادی رنگ پوست به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 681199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.