رشد جامعه به‌دست فعالان قرآنی محقق می‌شود

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: فعالان قرآنی زندگی در معنای اصلی و واقعی را درک می‌کنند و می‌توانند در رشد شخصیت خود، خانواده و جامعه‌شان تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایمنا، کمال حیدری در ارتباط با تأثیر برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان در سطح جامعه اظهار کرد: انقلاب ما مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم است و آن چه رهبر معظم انقلاب هدف‌گذاری کردند، تربیت ۱٠ میلیون حافظ قرآنی است که نیازمند چنین بسترهایی برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: مردم وقتی به حضور در رشته‌های قرآنی و توانمندسازی خود در آن مبادرت می‌ورزند، بستر این مسابقات برای نشان دادن خود در قالب رقابت‌ها مناسب است و سبب تشویق دیگران برای حضور در این امر می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار ادامه داد: این جزو فرهنگ‌های دینی ما است که با رویدادها، مناسبت‌ها و مسابقات رشد می‌کند و این رقابت‌ها نیز از رویدادهایی است که افراد علاقه‌مند در این زمینه را بیشتر جذب می‌کند و سبب ارتقا آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر انس با مفاهیم قرآن تصریح کرد: در کنار مسابقات قرآنی، آموزش حفظ و مفاهیم قرآن بسیار حائز اهمیت است چراکه این در زندگی شخصی و خانوادگی افراد بسیار تأثیرگذار است و کسانی که به این حوزه وارد می‌شوند نگاه متفاوتی به زندگی دارند، چون قرآن کتاب زندگی است.

حیدری افزود: فعالان قرآنی زندگی در معنای اصلی و واقعی را درک می‌کنند و می‌توانند در رشد شخصیت خود، خانواده و جامعه‌شان تأثیرگذار باشند.

وی در ارتباط با راهکارهای افزایش استقبال از محافل و مسابقات قرآنی تصریح کرد: اگر مسابقات در سطح پایین‌تر و عام‌تر برگزار شود و درجه‌بندی در سطوح آن صورت گیرد، به طوری که افراد قدم به قدم با رشته‌های قرآنی آشنا شده و در رقابت‌ها شرکت کنند، شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: گاهی در برخی مسابقات به قدری سخت‌گیری می‌شویم که به اهداف مورد نظر از برگزاری آن نمی‌رسیم، باید زمینه‌هایی فراهم شود تا افراد در هر سطحی نسبت به حضور در مسابقات علاقه نشان دهند و احساس ناتوانی از شرکت در رقابت‌ها نکنند.

وی تاکید کرد: باید با سطح‌بندی مسابقات این حس را به افراد منتقل کرد که تا اینجا موفق بوده‌ای و می‌توانی با تلاش بیشتر به سطوح بالاتر بروی در غیر این صورت شاهد ریزش در تعداد شرکت‌کنندگان خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه مؤسسات قرآنی بستر مسابقات را فراهم می‌کنند، گفت: آموزش در نهادهای قرآنی و فعالیت‌های آن‌ها بسیار مؤثر بوده و سطح مسابقات را تعیین می‌کند، اما باید توجه داشت که استعدادها متفاوت است و آن‌ها را باید در جایگاه‌های متفاوت مورد توجه قرار داد.

وی افزود: اگر ما به ساختن بستر سالم و اسلامی در جامعه با استفاده از آموزه‌های چنین نهادهایی داریم، باید آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم؛ خروجی این مراکز نیز باید از نظر جایگاه اجتماعی به الگوهایی برای سایر افراد تبدیل شوند و این نیازمند حمایت از آن‌ها است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به نقش حضور و حمایت مسئولان در محافل و مسابقات قرآنی اضافه کرد: حضور در قالب گفتمان، تشویقات و تعریفات زبانی تأثیری ندارد، بلکه باید بسترهایی برای حمایت و ارتقا سطح قرآن‌آموزان فراهم و برنامه‌هایی نیز برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دیده شود تا برای مراکز و نهادهای قرآنی کمک‌کننده باشد.

کد خبر 681132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.