برادری سپاه و ارتش سدی محکم در برابر دشمنان است

فرمانده کل ارتش در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه گفت: برادری سپاه و ارتش سدی محکم در برابر دشمنان و حصاری استوار برای حفظ انقلاب و کشور در برابر تهدیدات است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه، اظهار کرد: از همان روزهای اولیه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به امروز تعابیری که امامین انقلاب در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار می‌بردند مایه شادی دل و شیرین کامی همه دوستداران انقلاب و ناراحتی و خشم دشمنان بوده است.

وی مسئولیت و رسالت سپاه و ارتش در قبال توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون دشمنان در مقطع کنونی را بسیار سنگین‌تر و حساس تراز گذشته توصیف کرد و گفت: برادری سپاه و ارتش سدی محکم در برابر دشمنان و حصاری استوار برای حفظ انقلاب و کشور در برابر تهدیدات است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دنیا در حال گذار از پیچ تاریخی در وضعیت تلاطم و انتظار برای استقرار نظمی جدید قرار دارد، گفت: بعد از قطع نظریه نظام تک قطبی به سرکردگی آمریکای جهان خوار، تهدیدی که در نظام چند قطبی ایجاد شد آخرین نظریه‌ها درباره ی آینده نظام بین‌المللی ناظر بر شکل‌گیری نظام دو یا چند قطبی است.

امیر موسوی افزود: در حال حاضر آشفتگی که در نظام سرمایه داری وجود دارد، محدودیت قدرت‌های به ظاهر بزرگ در حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش اهمیت و تأثیر افکار عمومی، روند رو به رشد تقابل چین با آمریکا و روند دلار زدایی در معاملات جهانی از یک طرف و از سوی دیگر گسترش روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، حضور تأثیر گذار در منطقه و در آب‌های دوردست و تأثیر گذاری بر معادلات منطقه‌ای و جهانی فرصت‌های مناسبی را پیش روی کشور عزیزمان قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه‌ای در چهار دهه گذشته، چهار کانون تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، تصریح کرد: اولین کانون تهدید حضور نظامی آمریکا در منطقه و محیط پیرامونی ایران بود که به عنوان ابزاری برای تهدید سلطه این کشور در منطقه مورد بهره برداری قرار می‌گرفت. کانون دوم تهدید، رژیم صهیونیستی بوده است که این تهدید ناظر بر ماهیت شرور و جنگ افروز این رژیم در طول ۷۵ سال گذشته است. رژیم غاصب صهیونیستی در چهار دهه گذشته لحظه‌ای از توطئه و شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران دست نکشیده است.

فرمانده کل ارتش افزود: سومین کانون تهدید مربوط به بعضی از دولت‌های منطقه است که با ایجاد ساز و کارهای ضد امنیتی و بروز رفتارهای هزینه آفرین تهدیداتی را متوجه کشور کرده‌اند و چهارمین کانون تهدید سازمان‌های تروریستی هستند که تحت حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدان منطقه این کشور فعالیت داشته‌اند.

امیر موسوی با بیان اینکه در سایه درایت و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و مجاهدت و وحدت نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت، امروز کانون‌های تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران نسبت به دهه گذشته به مراتب ضعیف‌تر شده است، گفت: به برکت خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و در سایه مجاهدت و فداکاری مدافعان حرم، الگوی کار آمد دفاع منطقه‌ای شکل گرفته و بازدارندگی در برابر دشمنان را تقویت کرده است.

وی تصریح کرد: وضعیت امنیتی جدیدی که در منطقه ایجاد شده و در حوزه پیرامونی آن به سر می‌بریم دربردارنده فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی است که صد البته فرصت‌ها بسیار بیشتر از تهدیدات هستند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های تحولی در مفاهیم قدرت، امنیت و جنگ در منطقه در مقطع فعلی شاهد شکل جدیدی از رویارویی قدرت‌ها با یکدیگر هستیم، ادامه داد: امروز راهبردهای مقابله با دشمنان با جمهوری اسلامی بر تضعیف حاکمیت و چالش مشروعیت و اختلال در نظم اجتماعی در کشور بر رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است؛ در این شرایط جنگ ترکیبی، دشمن به موازات برقراری و استمرار تهدیدات نظامی سنتی، به جنگ سایبری، اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و تحریک به اغتشاش و ناآرامی از طریق ضربه زدن به همبستگی و امید در جامعه روی آورده است که همه اینها نشان دهنده‌ی استیصال نظام سلطه در مقابل قدرت و اقتدار رو به افزایش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه‌های نرم و نیمه سخت دشمنان و شتاب بخشیدن به حرکت در مسیر چشم‌انداز خود که از سوی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده و آن ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت است می‌باشد بر راهبرد استحکام بخشی درونی و قوی‌تر شدن در عرصه خارجی تأکید و تمرکز یافته است.

کد خبر 681069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.