جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن کریم افزایش پیدا می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن گفت: پاداشی که به مقام‌آوران اهدا می‌شود، گرچه بر اساس دستورالعمل‌ها است، اما در برابر زحمات این عزیزان ناچیز است و تصمیم بر این شد که ۵۰ درصد از هدایای مشخص شده، به برگزیدگان و نفرات برتر افزوده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در بازدید از کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان، با اشاره به اینکه قرآن جامع‌ترین رسانه است، اظهار کرد: جامع‌ترین رسانه که هیچ مدت مصرفی ندارد، قرآن کریم است که در طول تاریخ از بدو نزول آیات تا پایان، مطالب دارای استحکام بوده است و همه ارکانی که در یک روایت واقعی باید وجود داشته باشد را از قرآن می‌توان درس گرفت.

وی افزود: همکاری تنگاتنگ فعالان رسانه‌ای در این رویداد در رسانه‌ها نشانگر الگوبرداری آنان از آیات قرآن کریم بوده که با بهره‌مندی از مفاهیم، معارف و روش‌های قرآنی در رسانه خودشان هم استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام بلک در ارتباط با روایتگری صادقانه تصریح کرد: روایتگری صحیح و صادقانه اهالی رسانه از اتفاقات، مسئله مهمی بوده و این موضوع برگرفته از سلامت فکر و روان اهالی رسانه است که در این رویداد به‌خوبی دیده شد.

وی ادامه داد: تأثیرگذاری یکی دیگر از ارکان مهم روایتگری است، چراکه اگر خبرنگاران صرفاً یک روایتگر خاموش و بی‌تأثیر باشند، جذابیت زیادی نخواهد داشت و رسانه‌هایی که تأثیرگذاری و عمق نفوذ در اذهان و افکار دارند، بسیار ارزشمند هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به فعالیت فرهیختگان در رسانه‌ها خاطرنشان کرد: امروز شاهد فعالیت رسانه‌هایی هستیم که اعضای آن‌ها فرهیخته هستند و صرفاً جذابیت شغل برای آنها مطرح نیست؛ بلکه مسئولیت اجتماعی، مهم‌ترین انگیزه این افراد بوده است، این افراد در مسیر علم، دانش و تحول هستند.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم برجسته‌تر دیده شد و مسائل به‌صورت صریح انعکاس پیدا کرد و علاوه بر این، هماهنگی بیشتری بین رسانه ملی صداوسیمای مرکز استان و سایر رسانه‌ها احساس شد و ارتباط خوب و تنگاتنگی رخ داد.

حجت‌الاسلام بلک با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با داوران بخش برادران گفت: یکی از مسائلی که در اخبار منتشر شده از شرکت‌کنندگان و سایر افراد حاضر در این رویداد به چشم می‌خورد، میزان دسترسی مردم به جلسات و مسابقات قرآنی بود که این مطالبه درستی است و در دوره‌های بعدی در صورت امکان رفع می‌شود، یکی از محدودیت‌های موجود برای انتخاب مکان مناسب برگزاری مسابقات، لزوم وجود سالن‌های مجزا و هماهنگ بود.

وی ادامه داد: ما برای برگزاری خوب و استاندارد مسابقات مجبوریم فضای مورد نیاز و دارای شرایط لازم را تأمین کنیم تا محدودیت‌ها نیز برطرف شود؛ بنابراین در محیط مرکزی شهر، همه امکانات در کنار هم مهیا نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ارتباط با هدایا و جوایز شرکت‌کنندگان تصریح کرد: مشوقات هم مسئله بحقی است و پاداشی که به مقام‌آوران اهدا می‌شود، گرچه بر اساس دستورالعمل‌ها است، اما در برابر زحمات این عزیزان ناچیز بوده و تصمیم بر این شد که ۵۰ درصد از هدایای مشخص شده، به هدیه برگزیدگان و نفرات برتر افزوده شود.

وی افزود: از دیگر موارد مطرح شده در جلسه با داوران که به‌صورت جدی دنبال خواهد شد، این است که بعضی از فضاهای مستعد امام‌زادگانی که از لحاظ دسترسی مردم در موقعیت مکانی خوبی قرار دارند، به فعالیت‌های قرآنی توسط اساتید این حوزه اختصاص پیدا کند، به‌طوری که اساتید قرآنی مدیریت این مکان را به عهده داشته باشند و جلسات ماهانه، هفتگی و برنامه‌های جمعیتی آموزشی در راستای قرآن کریم برگزار شود.

حجت‌الاسلام بلک تصریح کرد: اجرای این امر در کنار امام‌زادگان، مصداق بارزی از اجتماع قرآن و عترت پیامبر در کنار هم خواهد بود و تجلی خوبی از فرموده پیامبر در رابطه با این موضوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره نقش مهم رسانه در بازتاب این رویداد قرآنی خاطرنشان کرد: کار بخش‌های پوشش‌دهنده و رسانه، کمتر از شرکت‌کنندگان نیست به دلیل اینکه اگر این اتفاق در یک فضای بسته انجام شود و هیچ انعکاسی نداشته باشد، نتیجه و اثری نخواهد داشت؛ اما رسانه‌ها این اتفاق را به دورترین نقاط منتشر می‌کنند و این کار ارزشمند است.

کد خبر 681032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.