افزایش ۱۰۳ درصدی جذب اعتبارات اشتغال بانوان در سال گذشته

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۳ درصدی جذب اعتبارات اشتغال بانوان بودیم، گفت: بانوان شهرستان لنجان در حوزه اشتغال نقش بسزایی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی امشب _جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه_ در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، تشکل‌های مردمی را جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ ملی و مذهبی ایران دانست و اظهار کرد: رشد و توسعه روزافزون جامعه، رابطه تنگاتنگی با اراده و تحرک سازنده عناصر فعال و تشکیل‌دهنده آن جامعه دارد و در این میان تشکل‌های مردم‌نهاد نقش بسزایی در کسب موفقیت‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد در ایران اسلامی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی به‌شمار می‌آیند که سابقه بسیار زیادی از فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه را در افتخارات خود دارند.

فرماندار شهرستان لنجان تشکل‌های مردم‌نهاد را به بازوان توانمند جامعه دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم تشکل‌های مردمی فعالیت داوطلبانه آن‌ها بوده و به واسطه اینکه از بطن جامعه برآمده‌اند، این ظرفیت را دارند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف جامعه درک درستی از مشکلات داشته باشند و از ظرفیت‌های محلی نیز برای رفع مشکلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تشکیلات مردمی نقش بسزایی در ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و توسعه پایدار دارند، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان زنجیره اتصال دولت و جامعه مدنی با اعتماد و عزم مشترک، شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار ایران اسلامی می‌آفرینند و بر همین اساس باید به این مجموعه‌ها که خاستگاه اراده جوانانی است که علاقه به فعالیت‌های جمعی دارند، توجه ویژه‌ای داشت.

محمدی ادامه داد: تکثر و تعدد تشکل‌های مردمی علاوه بر بالا بردن کیفیت فعالیت آن‌ها باعث طراوت‌بخشی به جامعه شده و می‌توانند همراه و همیار دولت نیز باشند.

وی با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش اساسی در تحول‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارند، اضافه کرد: اشتغال از جمله مباحث مهم در برنامه‌ریزی‌های هر کشوری است و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، با توانمندسازی و آگاه کردن آن‌ها به توانایی‌های خود می‌توان زمینه حضور این قشر مؤثر را در حوزه‌های مختلف فراهم کرد که ثمره آن نیز توسعه پایدار است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف ارتقا پیدا کرد و توانستند در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز بوده به جایگاه و نقش تاثیرگذارتری در تصمیم‌گیری‌ها و اداره کشور برسند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در جهت توانمندسازی زنان برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار، گفت: طی سالیان گذشته به دلیل علاقه بانوان به کمک به اقتصاد ملی و خانواده، در حوزه اشتغال نگاه‌ها به مشاغل خانگی معطوف شده است و یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم نیز به مشاغل خانگی به بانوان اختصاص پیدا کرد.

محمدی افزود: در سامانه مجوزها ۵۱۲ نوع شغل تعریف شده و این تنوع می‌تواند همه سلایق و تخصص‌ها را پوشش دهد و در شهرستان لنجان بیش از ۵۰ اشتغال خانگی با مسئولیت بانوان ایجاد شده و موفق به اشتغال‌زایی نیز شده‌اند که اثبات قابلیت زنان در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۳ درصدی جذب اعتبارات اشتغال بانوان بودیم، تصریح کرد: بانوان شهرستان لنجان در حوزه اشتغال نقش بسزایی را بر عهده دارند، از این رو این آمادگی وجود دارد تا بخشی از بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۲ در قالب تبصره ۱۶ در نظر گرفته شده است را به حوزه اشتغال بانوان اختصاص داده تا زمینه فعالیت بیش از پیش زنان موفق شهرستان را فراهم کنیم.

کد خبر 680865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.