۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فرهنگیان نباید با حجم زیادی از مشکلات بلاتکلیف و رها شده بماند، در استان ۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص می‌دهیم، هرچند گوشه‌ای از مشکلات را رفع نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز_ پنج‌شنبه بیست‌وششم مردادماه_ در دیدار اعضای هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان استان، با اشاره به نشستی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست موارد اختلافی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد و وزیر علوم جانانه از دانشگاه‌های استان دفاع کرد و اعتبارات خوبی هم اختصاص داده‌شد.

وی افزود: در آن جلسه اشاره کردم که دانشگاه فرهنگیان استان مشکلات امکانات و خوابگاه دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، اما این موضوع در نشست موردبحث نبود و به مشکلات دانشگاه پرداخته نشد و وزیر آموزش و پرورش هم صحبتی در خصوص این دانشگاه نداشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجایی که بلاتکلیفی دانشگاه فرهنگیان مشکل همه استان‌ها است، می‌طلبد نامه خطاب به دو وزیر آموزش و پرورش و وزارت علوم مبنی بر بلاتکیلفی دانشگاه ارسال شود.

وی افزود: در اجلاسیه استانداران قطعاً این موضوع را مطرح تا با پیگیری در مراتب بالاتر در نهایت تدبیری اساسی برای رفع مشکل دانشگاه فرهنگیان اندیشیده شود.

احمدزاده بیان کرد: در استان ۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص می‌دهیم، هرچند گوشه‌ای از مشکلات را رفع نخواهد کرد.

وی با اشاره به سیاست وزارت علوم برای تجمیع دانشگاه‌های پیام نور گفت: در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش ساختمان دانشگاه پیام نور در کنار سد شاه قاسم یاسوج در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم است، گفت: به جهت اینکه دانشگاه فرهنگیان از اعتبارات استانی برخودار شود، نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار و مورد برسی قرار گیرد.

وی در خصوص مشکل خوابگاه دانشجویی ۲۰۰ نفری دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: با مدیرکل آموزش و پرورش برای همکاری جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مکاتبه خواهیم کرد.

احمدزاده همچنین با اشاره به وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی ناایمن در سطح استان گفت: باید در سطح استان مدارس کانکسی و سنگی جمع‌آوری شوند.

وی تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تمامی خیرین مدرسه‌ساز کشور را برای چند سال به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق دهند، چون با اعتبارات استانی و سفر، مدارس سنگی برچیده نمی‌شود و لازم است از همه راه‌ها به آموزش و پرورش کمک شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس سنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد بوده که یک فاجعه است، افزود: ما به شدت نیازمند انجام کارهای زیربنایی و اصولی هستیم.

کد خبر 680706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.