کبد چرب باعث ملتهب شدن اعضای بدن می‌شود

بیماری کبد چرب باعث ملتهب شدن پاها، مچ پا، شکم و نوک انگشتان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کبد مسئول بیش از ۵۰۰ فرآیند ضروری در بدن مانند مبارزه با بیماری‌ها و حذف سموم از خون است. بنابراین در صورتی که کبد دچار آسیب شود، مشکلات جدی رخ می‌دهد. معمولاً افراد به دلیل عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، اضافه وزن و نداشتن فعالیت بدنی دچار بیماری کبد چرب می‌‎شوند. سیروز کبدی نام آخرین مرحله بیماری کبد چرب است که پس از سال‌ها آسیب کبدی رخ می‌دهد و باعث ملتهب شدن بعضی از اندام‌های بدن می‌‎شود که در ادامه به آن می‌پرازیم:

پاها

زمانی که کبد به درستی عمل نمی‌کند به رگ‌های خونی فشار وارد می‌شود، جریان خون در کبد محدود می‌شود، در نتیجه کلیه‌ها قادر به دفع نمک کافی از بدن نیستند. بنابراین التهاب و تورم پاها را نباید نادیده گرفت. البته ممکن است متورم شدن پاها دلایل دیگری مانند داشتن یک روز سخت کاری نیز داشته باشد.

مچ پا

ادم که اغلب به عنوان تورم در پاها یا مچ پاها شناخته می‌شود، یکی از علائم بیماری کبد چرب است. مچ پا متورم می‌تواند باعث ایجاد مشکلات حرکتی شود.

شکم

بیشتر مواقع، علائم بیماری کبد چرب در مراحل اولیه بیماری مشخص نیست، اما با گذر زمان علائم مربوط به آن نیز پدیدار می‌شود. تورم شکم به عنوان یکی از علائم بیماری کبد چرب در نظر گرفته شده است که در صورت درمان نکردن باعث بروز سرطان یا نارسایی کبد می‌شود.

نوک انگشتان

ملتهب شدن انگشتان، به ویژه نوک انگشتان از جمله علائم سیروز کبدی است. بنابراین در صورت بروز این مشکل فوراً به پزشک مراجعه کنید تا بیماری به موقع درمان شود.

کد خبر 680544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.