نقش هوش مصنوعی در مراقبت از کودکان

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که ابزار ارزشمندی برای مراقبت از کودکان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوش مصنوعی (AI) می‌تواند نقش مؤثری در مراقبت از نوزادان و کودکان نوپا داشته باشد، البته بسیاری از جنبه‌های تربیتی کودکان ثابت می‌ماند. فناوری هوش مصنوعی پتانسیل تبدیل شدن به پرستار کودک را دارد، به طوری که قادر است به سوالات کودکان به روش‌های شخصی پاسخ دهد. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند یک کتاب را بارها و بارها بدون اینکه خسته شوند، برای کودکان بخوانند. نسخه‌های پیشرفته الکسا در مهدکودک می‌توانند آواز بخوانند، آهنگ‌های مورد علاقه کودکان را به آن‌ها آموزش دهند، بازی کنند و حتی دلیل گریه کودکان را مشخص کنند.

هدف ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی تعامل با کودکان و صرفه‌جویی در وقت و کاهش استرس والدین است. البته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که دستگاه‌های مراقبت از کودکان که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد، به دلیل توانایی در تقلید از رفتار انسان، ممکن است بر نحوه تجربه نوزادان و کودکان نوپا در جهان تأثیر بگذارد.

رشد مغز کودک در سال‌های اولیه قابل‌توجه است، به طوری که بخش بزرگی از رشد مغز آن‌ها در دو سال اول زندگی رخ می‌دهد و در هر ثانیه حدود یک میلیون اتصال عصبی جدید تشکیل می‌‎شود. سپس در سال سوم زندگی کودک، مغز او به حدود ۸۰ درصد اندازه مغز بزرگسالان رسیده است. در این دوره حساس، گفتگوی غنی و تعاملات مؤثر با کودکان برای رشد بهینه مغز ضروری است. این تعامل طبیعی، مهارت‌های شناختی و عاطفی کودک را پرورش می‌دهد و پایه و اساس موفقیت آینده او را تشکیل می‌دهد.

در حالی که پیش از این نگرانی‌هایی در مورد اثرات تلویزیون بر کودکان مطرح شده بود، دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی توانایی تعامل و واکنش به روش‌هایی را دارند که می‌تواند به صورت بالقوه بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد. در نتیجه، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که ابزار ارزشمندی برای مراقبت از کودکان باشد. با این وجود، لازم است تأثیری که ممکن است بر نحوه پردازش تجربیات نوزادان و کودکان نوپا داشته باشد را در نظر بگیرید.

کد خبر 680542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.