اربعین محرکی برای توسعه زیرساخت‌های کردستان است

استاندار کردستان گفت: میزبانی از زائران اربعین برکات مادی و معنوی بسیاری برای استان کردستان به دنبال دارد و محرکی برای تسریع در انجام امور به‌ویژه تکمیل و بهبود وضعیت جاده‌های استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ در ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: مراسم اربعین یک جریان و حرکت عظیم مردمی است و ما مسئول برگزاری این مراسم نیستیم، بلکه برای کمک به برگزاری باشکوه این مراسم نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی را داریم.

وی مشارکت و همراهی تشکل‌های مردمی در تدارکات اربعین را اقدامی قابل تحسین دانست و افزود: تعداد موکب‌های استان در مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و همه موکب‌ها مردمی هستند.

استاندار کردستان اصلی‌ترین محور توجه به برنامه‌های راهپیمایی اربعین را تمرکز روی مردمی بودن این حرکت عظیم دانست و خاطرنشان کرد: در این میان دولت تنها نقش تسهیل‌گری و حمایتی را دارد. اربعین محرکی برای تسریع در انجام امور به‌خصوص تکمیل و بهبود جاده‌های استان است.

زارعی‌کوشا با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در استان تصریح کرد: اصلاحاتی در مسیر تردد سنندج به مریوان و مرز باشماق انجام شده است که نیازمند مرمت و بازسازی بوده و به برکت اربعین انجام شده است. ارتقای شاخص‌های فرهنگی، معنوی و امنیتی که به برکت اربعین حاصل شده است با رقم و عدد قابل شناسایی نیست و بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: کسانی که پیشگام برگزاری راهپیمایی اربعین در استان هستند اقدامی نیک در راستای تقویت زیرساخت‌ها، جذب اعتبار و توسعه استان انجام داده‌اند.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از میزبانی کردستان از زائران اربعین تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته و به‌رغم محدودیت‌های مختلف، اقدامات خوبی در استان برای میزبانی از زائران اربعین صورت گرفت.

اربعین محرکی برای توسعه زیرساخت‌های کردستان است

ورود زائران اربعین به کردستان دارای برکات مادی و معنوی است

زارعی‌کوشا ورود زائران به استان را با برکت دانست و ادامه داد: حضور زائران اربعین برای کردستان و مردم این دیار برکات زیاد معنوی و مادی به دنبال دارد و بیان این برکات به وسیله زبان هنر و رسانه یکی از انتظارات ما از حوزه هنری و رسانه‌های استان است.

وی با بیان اینکه به برکت میزبانی از زائران اربعین در شهرستان مریوان اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: تلاش می‌کنیم کردستان از رهاورد اربعین در حوزه زیرساخت‌ها از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه هر کس در هر جایگاهی که خدمت می‌کند، باید حفظ باشماق به عنوان مسیر تردد زائران اربعین را تکلیف خود بداند، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این توفیق به خاطر اهمال و کم‌کاری ما از استان سلب شود، چراکه این یک فرصت ارزشمند برای استان است که نسبت به آن باید اهتمام داشت.

زارعی‌کوشا معرفی فرهنگ کردستان به زائران را فرصت استثنایی دانست و محور مردمی بودن این مراسم را دارای ارزش معنوی دانست و تصریح کرد: از همه کسانی که مدیریت مراسم با شکوه اربعین را برعهده دارند درخواست می‌شود ارائه خدمات مطلوب به زائران در زمینه حمل‌ونقل، تردد، ایجاد فضای متناسب با کرامت زائران، رعایت الزامات بهداشتی، برنامه مشخص و هماهنگ برای برگشت آن‌ها، تسهیل دسترسی به اطلاعات، موقعیت مکانی و مجتمع‌های فعال و ساماندهی این امور را انجام دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز ضمن توصیه به ارائه خدمات مطلوب به زائران اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم به بهترین شیوه خدمت‌رسان زائران باشیم.

وی با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین همواره در طول تاریخ مطرح بوده است، افزود: اربعین حسینی مانوری از جبهه حق در مقابل باطل است و پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین مانور قدرت در جهان اسلام است.

به گزارش ایمنا، کمیته‌های هفده‌گانه برگزاری مراسم اربعین و فرماندار مریوان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این راستا پرداختند.

کد خبر 680505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.