تجربیات آزادگان در قالب تاریخ شفاهی و مکتوب ثبت شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رخداد اسارت که تحت عنوان آزادگی از آن یاد شده رخداد عظیمی است که در حافظه تاریخی ملت ایران باقی‌مانده است و تجربیات دوستان در قالب تاریخ شفاهی و مکتوب به یادگار ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی شامگاه چهارشنبه_ بیست‌وپنجم مردادماه_ در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: کوله‌باری از تجربه در این جمع وجود دارد، مصادیق آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا» در این جمع پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه رهنان فعال و پرنشاط در حوزه حضور در جبهه‌ها و جهاد بوده است، افزود: همچنان نیاز داریم ارتباطات با محلاتی از جمله خوراسگان وسیع‌تر شود و تجربیات دوستان در قالب تاریخ شفاهی و مکتوب به یادگار ثبت شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جمع گنجینه عظیمی است که گرد هم آمده‌اید، ادامه داد: می‌توان فعالیت‌های ماندگارتری انجام داد، در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران زحمات زیادی کشیده شده و کارهای خوبی انجام شده است اما هنوز زمینه فعالیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از غفلت‌ها که در کنار تمام هوشیاری‌ها انجام شده، این است که رویدادها و سوابق جنگ باید حفظ شود اما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم، در بعضی از کشورهای درگیر جنگ که حضور پیدا می‌کنیم، هنگام یادآوری از زمان جنگ در آن کشور این احساس به‌وجود می‌آید که اگر آن‌ها با رویکردهای غیر دینی این کار را انجام دادند ما با رویکرد اعتقادی و اندیشه اسلامی مقاومت کردیم، چه‌بسا اگر بتوانیم این موارد را به‌عنوان الگویی از جبهه و جهاد ارائه دهیم، برای نسل‌های آینده نیز قابل استفاده است.

مقتدایی خطاب به آزادگان گفت: شما از عمر، توان و جانتان هزینه کردید که پس از سال‌ها در خاطره تاریخی ایران ماندگار شده است، در حال حاضر هنوز شما برای نسل جدید حرف برای گفتن دارید چون نسلی بوده‌اید که کارهای شگرفی را انجام دادید، رخداد اسارت که تحت عنوان آزادگی از آن یاد شده رخداد عظیمی است که در حافظه تاریخی ملت ایران باقی‌مانده است.

کد خبر 680480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.