هراس صهیونیست‌ها از سخنان سید حسن نصرالله

سخنان دبیرکل حزب الله لبنان درباره قدرت و توان موشکی حزب‌الله، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشته و آنان را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس گزارش وبگاه شبکه خبری المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در هفدهمین سالگرد پیروزی لبنان بر اشغالگری اسرائیل در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، خطاب به مردم لبنان و حامیان مقاومت اظهار کرد: بهترین لحظه در ۱۴ آگوست ۲۰۰۶، بازگشت شجاعانه و بلافاصله مردم به خانه‌های خود بود که پیروزی لبنان در برابر دشمن اسرائیل را تثبیت کرد.

وی افزود: «بازگشت مردم به خانه‌هایشان، بر مقاومت و حمایت بی‌دریغ آنها از آرمان فلسطین، همچنین پیوند آنها با این سرزمین و تعهد قاطعانه آنها به مفهوم مقاومت صرف نظر از فداکاری‌ها، تأکید می‌کند.»

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: «لبنان امروز وارد بازه جدیدی شده است که یکی از نتایج این پیروزی است. اگر نتایج جنگ ۲۰۰۶ نبود، روند تعیین مرزهای دریایی و آغاز اکتشاف [میدان گازی کاریش] امکان‌پذیر امکان‌پذیر نبود. تضمین واقعی حفظ حقوق و ثروت نفت لبنان، در دست داشتن تمام برگ‌های برنده آن است که مهمترین آنها محور مقاومت است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، جنگ ۲۰۰۶، توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه لبنان به دنبال عملیات «وعده صادق» رخ داد که در آن حزب‌الله موفق شد دو سرباز اسرائیلی را در یک عملیات برجسته در مرز فلسطین اشغالی لبنان، دوازدهم ژوئیه ۲۰۰۶ به اسارت بگیرد. این جنگ با هدف از بین بردن قدرت حزب‌الله و اشغال بخش‌های وسیعی از لبنان آغاز شد، اما پس از مقابله موفقیت‌آمیز مقاومت لبنان و تحمیل خسارات قابل توجهی به نیروهای مهاجم، چه در خط مقدم و چه در داخل، قادر به تحقق اهداف جنگی خود نشد.

این جنگ پس از ۳۳ روز درگیری، بدون اینکه نیروهای اسرائیلی موفق به اشغال مناطق لبنان شوند، به پایان رسید. آنها با حملات دقیق زمینی، دریایی و هوایی و همچنین رگبارهای موشکی مواجه شدند که منجر به تلفات ده‌ها نفر در میان اشغال‌گران شهرک‌ها شد و حتی به بخش‌های جنوبی حیفا رسید. نیروهای اشغالگر اسرائیل متحمل حدود ۱۵۰ تلفات، که به‌طور عمده از نیروهای زبده بودند، علاوه بر صدها مجروح و خسارات قابل توجه در تانک‌ها و توانایی‌های نظامی شدند.

وی در تشریح تغییر معادلات قدرت در منطقه فرمود آنچه جلوی اشغال‌گری مجدد اسرائیل را گرفته، درک این مسئله است که هرگونه اقدام مشابه با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد که باعث پشیمانی آنها می‌شود.

سید حسن نصرالله در خصوص عواقب و تغییر رفتار اسرائیل پس از جنگ ۲۰۰۶، به افزایش هزینه دفاعی آنها برای پدافندهای هوایی و تمرین برای آمادگی داخلی یعنی تغییر از تهاجم به دفاع اشاره کرد.

وی تأکید کرد: «دشمن از سال ۲۰۰۶ تمرین‌های نظامی را در جبهه داخلی خود انجام داده است تا آمادگی خود را در سطح بالا نگه دارد، در حالی که گزارش‌ها حاکی از خلاف آن است. مهم‌ترین جنبه در جبهه داخلی، آمادگی نداشتن شهرک‌نشینان، استعمارگران و اشغالگران این سرزمین برای هر گونه فداکاری و مقابله با عواقب [عملکردشان] است.»

رهبر مقاومت لبنان افزود: «پس از ۱۷ سال تلاش، آماده سازی و توسعه، اسرائیلی‌ها نتوانستند چهره ارتش اسرائیل را ترمیم کنند. دشمن از حالت تهاجمی به دفاعی تبدیل شد، در حالی که ارتش اسرائیل امروز در بدترین وضع خود در تاریخ است.»

وی تاکید کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل از روحیه جنگندگی ضعیف و عدم تمایل به جنگ رنج می‌برند و تلاش نافرجام برای حمله به غزه نمونه بارز آن است. در پاسخ به تهدیدات اسرائیل مبنی بر «بازگرداندن لبنان به عصر حجر» توسط یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هفته گذشته مطرح شد، گفت: «رژیم اشغالگر اسرائیل نیز در صورت حمله به لبنان به عصر حجر برگردانده خواهد شد.»

سید حسن نصرالله تصریح کرد که محور مقاومت امروز تا حد زیادی ابتکار عمل را در دست دارد زیرا اشغالگران اسرائیل پشت دیوارهایشان پنهان شده‌اند و می‌داند مقاومت چه تعداد موشک نقطه‌زن برای آسیب زدن به زیرساخت‌های اساسی آن نیاز دارد. وی همچنین هشدار داد که اگر نبرد با محور مقاومت به یک رویارویی تمام‌عیار تبدیل شود، چیزی به نام «اسرائیل» دیگر وجود نخواهد داشت.

هراس صهیونیست‌ها از سخنان سید حسن نصرالله

در واکنش به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر اسرائیل، اسحاق بریک، گزارش دادند کمربندی که «اسرائیل» را احاطه کرده متشکل از بیش از ۲۵۰ هزار راکت و موشک از چند جهت است.

بریک این کمربند را حلقه‌ای توصیف کرد که «اسرائیل» را خفه می‌کند و در صورت درگیری روزانه به طور متوسط ۳۵۰۰ موشک و راکت به سمت مواضع رژیم اشغالگر پرتاب خواهد شد. او در کمال شفافیت افزود: «این مانند یک بمب هسته‌ای بدون بقایای هسته‌ای است.»

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل امروز در وضعیت خطرناکی قرار دارد، گفت: «ارتش اسرائیل باید روزانه با هزاران موشک مقابله کند و با پنج جبهه موازی از جمله حزب‌الله و هزاران کماندوی آن‌که قصد ورود مخفیانه دارند، و همچنین سوریه، حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه و هزاران جنگجو در کرانه باختری مقابله کند.»

به گفته بریک ارتش اسرائیل بسیار کوچک است و بخش اعظم آن ناتوان است و قادر به خدمت هم‌زمان در چندین جبهه نیست.

هراس صهیونیست‌ها از سخنان سید حسن نصرالله

هفتم آگوست، لیلاچ شوال، خبرنگار امور نظامی روزنامه اسرائیل هیوم، «سناریوی کابوس» از نظر نهادهای امنیتی اسرائیل را گزارش داد که در آن ذکر شده بود که «اسرائیل باید با تعداد بی‌سابقه‌ای از موشک‌های پرتاب شده» به سرزمین‌های اشغالی فلسطین مقابله کند. بر اساس پیش‌بینی این خبرنگار اسرائیل در روزهای اول درگیری احتمالی با ۶۰۰۰ موشک و پس از آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ موشک در روز رودررو شوند.

سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب مقاومت لبنان، مورد توجه رسانه‌ها و مفسران اسرائیلی نیز قرار گرفت. یوسی یوشوا، کارشناس نظامی روزنامه اسرائیلی Yedioth Ahronoth، فاش کرد که سید حسن نصرالله در تحلیل امور داخلی اسرائیل آشنایی بالایی از خود نشان داد.

یوشوا با ابراز نگرانی از دانش عمیق رهبر مقاومت لبنان و تسلط وی بر امور داخلی اسرائیل گفت: «نصرالله آن‌قدر احساس راحتی می‌کند که تحلیلگر امور سیاسی و نظامی ما شده است، این باعث نگرانی می‌شود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه ارتش اسرائیل هیچ پیروزی به دست نیاورده و ارتش آن نه عظیم است و نه افسانه‌ای، افزود که «دستاوردهای» آن را می‌توان در حملات هوایی محدود کرد، در حالی که نیروی زمینی آن قادر به کسب پیروزی قطعی در میدان نبرد نیست.

وی بر اساس اظهارات مقامات اسرائیلی و افسران ذخیره نیروهای اشغالگر، به شکاف سیاسی که «اسرائیل» از آن رنج می‌برد و تأثیرات تعیین‌کننده آن بر نیروهای اشغالگر اسرائیلی اشاره کرد که آن را در بدترین وضعیت زمان خود قرار داده است.

کد خبر 680374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.