۶۳ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان ساماندهی و لایروبی شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۶۳ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان ساماندهی و لایروبی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان، اظهار کرد: در دو سال اخیر ۶۳.۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان با هدف افزایش ظرفیت عبوری جریان و بهسازی و افزایش ظرفیت آبگذری سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها و نیز حفاظت پایه پل‌ها در مقابل آب‌شستگی از رسوبات، ساماندهی و لایروبی شد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بازه زمانی سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ اقدام به انجام عملیات لایروبی حدود ۳۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان کرده است.

چیتیان ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان با جدیت انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر این که هدف ساماندهی رودخانه حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها، کاهش خسارات سیلاب، بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه رودخانه‌ها و هدایت پتانسیل‌های موجود در منطقه به سوی توسعه پایدار است، تصریح کرد: عملیات ساماندهی رودخانه از نظر مقیاس کار و اثراتی که بر روی رفتار رودخانه دارند بسیار متفاوت بوده و ممکن است به منظور اصلاح جزئی رودخانه و یا انجام تغییرات عمده و کلی در بازه ای در بالادست و یا پایین دست یک محل خاص انجام گیرد.

چیتیان افزود: تا کنون ساماندهی و لایروبی ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه زاینده رود انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

کد خبر 680319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.