مسئله محوری در اولویت قرار گیرد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: مسائل باید اولویت بندی شود سپس بصورت روش‌مند، مبنایی و اصولی مورد بررسی علمی با صرف زمان قرار گیرد تا در نهایت منجر به ارائه راهکار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _چهارشنبه بیست و پنجم مردادماه_ در آئین افتتاح پژوهشکده مشترک چهار جانبه دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه قوه قضاییه، دادگستری و مرکز مدیریت حوزه علمیه که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید با عرض تسلیت بابت جنایات حرم شاهچراغ به آحاد ملت ایران، اظهار کرد: از زمانی که بنده مسئولیت این دانشگاه اصفهان را پذیرفتم رویکردی را تحت عنوان جامعه محوری و تمدن سازی مطرح کردم؛ من و همکارانم سعی کردیم متناسب با رویکرد تعریفی فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز را توسعه دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی دانشگاه و حوزه‌های علمیه به جایی باز می‌گردد که تا حدودی از مسائل جامعه دور هستند و همین موضوع در حوزه‌های مختلف قابل مشاهده است. اینکه از منابع استفاده می‌شود و مشکلی از جامعه رفع نمی‌شود، صحیح نیست. مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار در حال حاضر به یکی از معضلات اصلی تبدیل شده است که در این زمینه رفع آن با صنایع مختلف وارده مذاکره شده‌ایم تا به مرور زمان این قبیل مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: طی دو سال اخیر تمام تلاشمان را برای تحقق دو رویکرد دانشگاه اصفهان در تعامل با دیگر سازمان‌ها انجام داده‌ایم. امیدوارم افتتاح پژوهشکده مشترک چهار جانبه دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه قوه قضاییه، دادگستری و مرکز مدیریت حوزه علمیه بتواند مشکلات را تا حدودی رفع کند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها برای عملیاتی شدن باید چند ویژگی داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده غیر نافع بوده است یعنی هیچ ارتباطی با رفع معضلات جامعه نداشته است؛ نباید به جلسات تشریفاتی بسنده کنیم. جلسات تیم پژوهشکده مشترک چهار جانبه باید همیشگی باشد همچنین مسئله محوری در اولویت قرار گیرد. توانمندی و ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه، قوه قضائیه و حوزه علمیه داریم. مسائل باید اولویت بندی شود سپس بصورت روش‌مند، مبنایی و اصولی مورد بررسی علمی با صرف زمان قرار گیرد تا در نهایت منجر به ارائه راهکار شود.

هرسیج با انتقاد از اینکه صنایع به‌واسطه حساب و کتاب در استان اصفهان جایگذاری نشده است، خاطرنشان کرد: مردم طی سالیان اخیر متحمل خساراتی برای تصمیمات اشتباه بدون پشتوانه علمی بوده‌اند. مسیر فعالیت پژوهشکده مشترک چهار جانبه باید به‌گونه ای باشد که نتایج آن به‌صورت ملموس مشخص باشد. جامعه محوری و در ادامه تمدن محوری مگر با کار جهادی ممکن نمی‌شود.

کد خبر 680305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.