برنامه‌ریزی شهری در نیومکزیکو با رویکردهای دیجیتال

برنامه‌ریزان نیومکزیکو در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند از رویکردهای دیجیتالی و سامانه اطلاعات جغرافیایی برای خودکارسازی برنامه‌ریزی شهری، بهبود سلامت شهروندان، مدیریت حیات وحش و سایر موارد مشابه بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ و آغاز سال ۲۰۲۴، مدیران البوکورکی، بزرگ‌ترین شهر نیومکزیکو در آمریکا، عزم خود را جزم کرده‌اند تا از فناوری‌های پیشرفته برای برنامه‌ریزی بهتر شهر بهره بگیرند و از این طریق، شفافیت مدیریت خود را نیز به تصویر بکشند. در این راستا، قرار است از نرم‌افزارهایی برای سلامت محیط زیست، مدیریت تجارت و گسترش نهادها به کار گرفته شود که این امر به سهم خود اجرای بسیاری از امور روزانه و بسیار مهم شهر را که توسط کارکنان شهرداری انجام می‌شود، تسهیل خواهد کرد.

ضرورت اعمال رویکردهای تکنولوژیک در البوکرکی

البوکرکی بیش از ۳۰۰ سال پیش به عنوان یک مستعمره اسپانیایی تأسیس شد و امروزه ترکیبی از سازه‌های قدیمی و جدید را در بر گرفته است. به همین دلیل، مدیران بهره‌گیری از ابزارهای تکنولوژیک پیشرفته را نه‌تنها برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان سازه‌های شهر، بلکه به منظور ارائه بهتر خدمات به شهروندان ضروری می‌دانند، ضمن این‌که بر این باور هستند که فناوری شفافیت مدیریت آن‌ها را برای مردم آشکار خواهد کرد. در واقع، این افراد در نظر دارند از طریق رویکردهای تکنولوژیک اطلاعات را میان نهادهای مختلف و حتی مردم به اشتراک بگذارند و از این طریق خدمات شهری و کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشند.

برنامه‌ریزی شهری در نیومکزیکو با رویکردهای دیجیتال

تکنولوژی جدید دست‌کم خودکارسازی حق استفاده از زمین، بهبود مدیریت پرونده‌های اجرایی و صدور مجوز برای انجام عملیات شهری را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که می‌تواند برنامه‌ریزان را از طریق آغاز ارتباطات مجازی با شهروندان در نظارت بهتر بر بهداشت و اجرای طرح مقابله با هجوم حشرات و حیات وحش شهری یاری کند.

بهره‌گیری بیشتر از سامانه اطلاعات جغرافیایی یکی از مهم‌ترین مزایای رویکرد جدید البوکرکی به‌شمار می‌رود چراکه قابلیت تجزیه و تحلیل‌ها و همچنین تحقیقات را نه‌تنها برای مدیران، بلکه برای ساکنان شهر تسهیل می‌کند و زمینه را برای تصمیم‌گیری بهتر آن‌ها در استفاده از خدمات دیجیتال فراهم می‌آورد.

برنامه‌ریزی شهری در نیومکزیکو با رویکردهای دیجیتال

کد خبر 680297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.