طرح «عصر ورزش» برای تمام گروه‌های سنی / ۲ نهاد اجرایی برای رفاه شهروندان پای کار آمدند

طرح عصر ورزش روز گذشته با حضور مدیران شهری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته برنامه افتتاحیه عصر ورزش در مدرسه شاهد ظهور با حضور مدیران شهری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد. این طرح بنا است که روزهای زوج برای زنان و روزهای فرد برای مردان در مدارس سطح شهر اجرا شود.

استفاده همه اقشار جامعه از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره برنامه عصر ورزش، اظهار کرد: تحقق شهر زندگی دو مؤلفه اساسی دارد که ورزش یکی از این مولفه‌ها است و طرح عصر ورزش به‌خوبی توانسته است به این مولفه‌ها توجه کند. مهم‌ترین بخش شهر زندگی موضوع همگرایی است که در موضوع عصر ورزش این هم‌افزایی توسط بخش‌های مختلف به‌خصوص آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان برای استفاده مردم از فضاهایی که عصرها استفاده‌ای ندارند، رقم خورده است.

وی ادامه داد: در طرح عصر ورزش با توجه به مقیاس محله، برنامه در سطح محلات، گذرها و کوچه‌های شهر تدوین شده است تا همه اقشار جامعه از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر استفاده کنند.

اجرای طرح«عصر ورزش» برای تمام گروه‌های سنی/ دونهاد اجرایی برای رفاه شهروندان پای کار آمدند

در حوزه عدالت دسترسی به امکانات گام مهمی برداشته‌ایم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: موضوع نشاط، تفریح و ورزش اهمیت زیادی دارد که اگر بخواهیم شهروند سالم، پرشور و پرانرژی در شهر ایفای نقش داشته باشد، باید از سنین کم امکانات ورزشی و فضای پرنشاط در اختیار نونهالان و نوجوانان قرار گیرد. این طرح کمک می‌کند در حوزه عدالت دسترسی به تجهیزات، اماکن ورزشی و انجام فعالیت‌های بدنی قدم مهمی برداشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه طرح عصر ورزش برای اقشار خاص ما در زمینه هزینه‌ها عدالتی را به وجود آورده است، تصریح کرد: خدماتی که در این طرح ارائه می‌شود با حداقل‌ها است یا بدون هزینه خواهد بود و خانواده‌هایی که امکان حضور در باشگاه‌های ورزشی را ندارند، می‌توانند از این فضاها استفاده کنند. عصر ورزش این موقعیت را فراهم کرده است که گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه که شانس کمتری برای ورزش و نشاط دارند، از این فرصت استفاده کنند تا شهری شاد و سرزنده داشته باشیم. این نکته را هم باید اضافه کنم که در قدم‌های بعدی، باید هر محله چند پایگاه عصر ورزش داشته باشد تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

در عصر ورزش ۲ نهاد قوی با یکدیگر همکاری می‌کنند

وی در خصوص همکاری شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح عصر ورزش این است که بعد از سال‌ها دو نهاد قوی ما از نظر ارتباط و زیرساخت، یعنی شهرداری و آموزش و پرورش با یکدیگر همکاری می‌کنند. آموزش و پرورش تعداد زیادی مخاطب در گروه هدف حوزه ورزش، نشاط و تفریح دارد که نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند. شهرداری هم در یک الی دو دهه اخیر رسالت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در کنار رسالت‌های مدیریت شهری بر دوش خود احساس می‌کرد، این بهترین فرصت بود که مخاطبان به صورت هدفمند در اختیار این زیرساخت قرار بگیرند و بتواند از این پشتیبانی زیرساختی و سخت‌افزاری استفاده کنند.

اجرای طرح«عصر ورزش» برای تمام گروه‌های سنی/ دونهاد اجرایی برای رفاه شهروندان پای کار آمدند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همه مجموعه و دستگاه‌های ما برای اینکه بتوانند لبخند رضایت را بر لب شهروندان عزیز بنشانند، باید ظرفیت‌های خود را در طبق اخلاص بگذارند و بتوانند با هم‌افزایی ظرفیت‌ها، خدمات بهتر و هدفمندی به شهروندان ارائه دهند.

طرح عصر ورزش برای تمام گروه‌های سنی است

در ادامه کمال حیدری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با طرح عصر ورزش اظهار کرد: آرزو داشتیم کاری کنیم تا بچه‌ها فضای شور و نشاط خود را پیدا کنند، قصد داشتیم یک پاتوق مثبت و یک مکان امن برای بچه‌ها و خانواده‌ها فراهم کنیم تا دورهم جمع شوند و کار تیمی انجام دهند.

وی ادامه داد: در طرح عصر ورزش با همت دوستانم در آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که در هر محله مدرسه‌ای را به عنوان پاتوق معرفی کنیم تا مردم از این فضاها استفاده کنند. این طرح برای تمام گروه سنی است، اما تمرکز را روی نوجوانان و جوانان گذاشتیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح را برای ۲۰۰ مدرسه برنامه‌ریزی کرده بودیم که در ۶۰ مدرسه این کار انجام شده است، اما به دلیل اینکه فصل بازگشایی، تجهیز و ثبت‌نام در مدارس است، این طرح بعضی مدارس شکل نگرفته است و به مرور زمان توسعه پیدا می‌کند.

اجرای طرح«عصر ورزش» برای تمام گروه‌های سنی/ دونهاد اجرایی برای رفاه شهروندان پای کار آمدند

کد خبر 680247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.