حماسه اربعین غرب‌ را به چالش کشیده است/ تجلی میلیونی ملت امام‌حسین(ع)

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین درآمد شکل گیری امت بزرگ حسینی است که شکل دهنده تمدن جدید در کره زمین است و تمام مادی گرایان و جهان غرب را به چالش کشیده است.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز فضای رسانه‌ای جهان با پدیده‌ای روبرو است که می‌کوشد مسائلی را آشکار یا برعکس پنهان کند و با این روش اهداف خود را پیش ببرد.

وی خاطر نشان کرد: اربعین حسینی یک همایش بزرگ چندین میلیون نفری است که در کشور عراق و حدفاصل نجف تا کربلا در چند سال اخیر شاهد آن هستیم؛ این اعلام موجودیت برای شکل گیری امت امام حسین (ع) در سراسر جهان است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت ما ملت امام حسینیم و حالا می‌بینیم چهار میلیون نفر از ۳۰ میلیون زائر حسینی ایرانیانی بودند که عازم عراق شدند و در این حماسه بزرگ حاضر شدند.

وی درباره چرایی نپرداختن رسانه‌های غربی به این موضوع، تصریح کرد: وقتی چند نفر در یک منطقه جمع شوند به خودی خود ایجاد خبر می‌کند، امروز وقتی چند نفر هنجارشکن جمع می‌شوند به سرعت در این رسانه‌ها انعکاس دارند اما اگر خوبان، آزادگان و سرافزاران عالم جمع شوند بازتابی در این رسانه‌ها ندارد.

انبارلویی گفت: اینها افراد و اقشار هستند که نگاهشان به عالم هستی متفاوت از نگاه افرادی است که به جهان خلقت نگاه مادی دارند و معنا را منکر هستند و نمی‌بینند پس بنابر همین تفکر است که این رزمایش میلیونی را هم ندیدند و انعکاس ندادند.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اجتماع عظیم اربعین یک مجمع جهانی و کنگره فراملی است، ادامه داد: اگر بخواهیم یک واژه برای این حضور میلیونی بیابیم می‌توان عشق به امام، ابدیت و کسی که آوردگاه همه صفات خوب انسانی است را نام برد و همین برای این حضور، مشارکت و حماسه کافی است.

وی تصریح کرد: این مسئله در نگاه جهانی حیرت انگیز است که ملت بزرگ عراق همه هستی و داشته خود را در این ایام پای کار می‌آوردند. این اجتماع عظیم در اربعین هرسال، درآمدی برای ملت عراق نداشته و حتی فقیرترین اقشار عراق پای این کنگره عظیم آمده‌اند و هزینه‌های آن را تقبل کرده‌اند.

انبارلویی با اشاره به اینکه هر فردی که هزینه‌ای می‌کند دنبال درآمد و سودآوری است، ادامه داد: درآمد این اقدام و حماسه عظیم شکل گیری امت بزرگ حسینی است که شکل دهنده تمدن جدید در کره زمین است و تمام مادی گرایان و جهان غرب را به چالش کشیده است.

وی خاطر نشان کرد: اربعین در جست‌وجوی انسان کامل بودن و تجلی انسانی است که خودنخواه است و خودخواهی در او راه ندارد؛ ظهور انسان خود نخواهد به خودی خود یک پدیده است و باید همه رسانه‌های جهان، روی این سوژه متمرکز شود.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی اظهار کرد: در اربعین همه فرصت داشتند صلح آشتی و وفاق را در کنار هم دارند و از هر نژاد، قومیت و دینی در کنار هم به تماشای جلوه‌های معرفت حسینی می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: زیارت اربعین اجتماع عظیم میلیونی در قاب آفرینش و نقاشی عظیم خلقت است در قالب مدینه فاضله‌ای شکل گرفته که عدالت، ایثار، فداکاری و ساخت جامعه بزرگ توحیدی را نوید می‌دهد.

انبارلویی افزود: جامعه اربعینی جامعه‌ای است که ملت‌های جهان در جستجوی آن هستند و همه صفات الهی را در امام، اصحاب و امت جست‌وجو می‌کنند و فراتر از آن در جست‌وجوی خدای امام حسین (ع) هستند.

به گفته وی، خدایی که چنین بشری را خلق کرده که همه هستی و دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشته است تا در خونین‌ترین تاریخ به جهانیان اعلام کند که انسان اینگونه می‌تواند مشق آزادگی بیاموزد؛ او این حریت و آزادگی را از ناحیه وحی و نه از ناحیه مادی گرایی و ماتریالست تجربه کرده است.

این عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اربعین میعادگاه رویش انسان‌هایی از خردسال تا سالمند در امتی به نام امت امام حسین (ع) است که در این صحنه عظیم گرد هم می‌آیند و حماسه آفرینی می‌کنند.

کد خبر 680234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.