پیاده روی جاماندگان اربعین در گیلان برگزار شد

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرهای گیلان همزمان با روز اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرهای گیلان با حضور اقشار مختلف این استان برگزار شد و عاشقان اهل بیت عصت و طهارت (ع) مسیر مشخص شده را با پای پیاده به سوگواری پرداختند.

این مراسم معنوی در رشت در میدان شهدای ذهاب با شکوه خاصی برگزار شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، در شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش، بندرانزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا و فومن برگزار شد.

این مراسم در آستارا از لوندویل به سمت بقعه متبرکه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع)، در آستانه‌اشرفیه از ۳۶ روستای شهرستان به سمت بقعه متبرکه آقا سیدجلال‌الدین اشرف (ع) در لاهیجان از مساجد شهر و روستاها این شهرستان به طرف بقعه آقا سیدجلال‌الدین اشرف (ع) و لنگرود از امام‌زاده آقا سید محمدکیاکلایه به طرف بقعه آقا سیدجلال الدین اشرف (ع) برگزار شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در املش از اداره کل تبلیغات اسلامی این شهرستان به سمت پیاده‌راه فرهنگی شهرداری و مرکز شهر، در بندرانزلی از بقعه بی‌بی حوریه تا حرم شهدای گمنام در میدان امام خمینی (ره)، تالش از مساجد شهر به طرف گلزار شهدای گمنام این شهرستان، در رشت از گلزار شهدا به طرف پیاده‌راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب و از رشت به طرف بقعه سیدجلال‌الدین اشرف در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

این پیاده روی در رضوانشهر از بقعه متبرکه آقا امین‌السلطان غریبنده به طرف امام‌زاده سید شرف‌الدین، در رودبار از بالابازار به مقصد امام‌زادگان موسی بن جعفر (ع) فیلیده، رستم‌آباد از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به مقصد امام‌زاده طاهر شمام، منجیل از مسجد امام زین‌العابدین (ع) به مقصد مزار شهید گمنام پادگان تک‌آوران دریایی و در لوشان از گلزار شهدای گمنام به مقصد امام زاده حنیفه بیورزین برگزار شد.

این مراسم در رودسر از سپاه این شهرستان به سوی میدان شهرداری تا مسجد شهدا طالب‌زاده، در سیاهکل تجمع محوری در بقعه سید وارستان، در شفت از میدان انقلاب تا مسجد اباصالح (عج) و گلزار شهدا، صومعه‌سرا از مساجد شهر به طرف مسجد جعفری و در فومن نیز از شهر فومن، بقعه سیدحمزه نفوت و روستاهای اطراف به طرف بقعه سبزقبا و مرقد مطهر شهید سیدجواد موسوی شنبه بازار برگزار شد.

برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و غذای نذری در میان عزاداران و برگزاری نماز جماعت ظهر اربعین در شهرهای مختلف گیلان، جلوه‌ای دیگر از عرض ارادت گیلانیان به امام حسین (ع) در روز اربعین بود.

کد خبر 685638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.