هزینه‌های درمان ۳ درصد بیشتر از تعرفه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هزینه‌های درمان نسبت به تعرفه دریافتی از بیماران سه درصد بیشتر است که این موضوع تراز را منفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی بعد از ظهر امروز- ۲۴ مردادماه- در جلسه مشترک مسئولان شهرستان تیران و کرون و رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: هزینه‌های درمان بسیار بالا و این سال‌ها به دلیل رشد قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: وجه پرداختی بیماران در برابر هزینه‌ای که برای آنان صورت گرفته سه درصد کمتر بوده و همین موضوع تراز مالی ماهانه بیمارستان‌ها را منفی کرده در استان ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال بدهکار می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این تراز منفی به دلیل تخلف مالی نبوده بلکه سهم سه درصدی پرداختی کمتر مراجعین است که باید دولت تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود هزینه‌های بالا پزشکی و تراز منفی بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی نیز مشکلات دیگری است که باعث بدهی به کادر درمان شده است.

شیرانی از بدهی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این چنین وضعی شرایط سختی را برای اداره بخش بهداشت و درمان استان ایجاد می‌کند.

وی توجه به حوزه سلامت را عامل اساسی در حل مشکلات این بخش اعلام کرد و یادآور شد: افزایش قیمت‌ها، نبود نگرش دغدغه‌مند به بهداشت و درمان و کمبود اعتبارات، اداره مراکز علوم پزشکی را دشوار و مانع از توسعه و دسترسی راحت مردم به امکانات شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نوسازی ناوگان اورژانس ۱۱۵ و آمبولانس بیمارستان‌ها مستلزم پرداخت هزینه‌ها بالا است، اضافه کرد: با ورود خیران به این عرصه با توجه به اینکه هزینه‌های گمرکی برای واردات این خودروها از آنان گرفته نمی‌شود، بخشی از مشکل حل خواهد شد.

وی توجه مسئولان شهرستانی مثل تیران و کرون به حوزه سلامت را حکایت از دغدغه‌مندی آنان بیان کرد و اذعان داشت: احداث بیمارستان تخصصی امام رضا (ع) یک مطالبه جدی برای مردم این منطقه بوده و دانشگاه علوم پزشکی تحقق این موضوع را پیگیر است.

شیرانی با بیان اینکه طرح مولدسازی، حمایت مسئولان کشوری و کمک خیران را برای تسریع احداث این پروژه مهم خواند و گفت: حمایت از بیمارستان بهنیا تا بهره‌برداری از آن بیمارستان لازم بوده و خیران در این خصوص کمک کنند.

وی یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اختصاص تجهیزات و تکمیل کادر پزشکی و پرستاری این مرکز درمانی همکاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تجهیز خانه‌های بهداشت و کمک به رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت قول مساعد داد.

کد خبر 680201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.