جمع‌آوری زباله‌ها در بافت تاریخی آمستردام با ابتکاری جالب

خدمات جمع‌آوری زباله شهری آمستردام در تلاش برای جلوگیری از انباشت زباله‌هایی که به‌طور دائم در بافت تاریخی این شهر رو به افزایش است، تصمیم گرفته است یک پروژه آزمایشی شامل جمع‌آوری زباله از طریق دوچرخه‌های هوشمند باری را تا سال ۲۰۲۵ اجرا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آمستردام به منظور افزایش بهره‌وری جمع‌آوری زباله، قصد دارد دو روش قدیمی و جدید را در کنار یکدیگر به کار ببرد. روش کار به این صورت است که ساکنان با اپلیکیشنی مخصوص، زمان جمع‌آوری را برای شهرداری ارسال می‌کنند و مسئولان خدماتی شهر با دوچرخه‌های باری به منطقه مورد نظر برای جمع‌آوری زباله وارد می‌شوند. تاکنون با اجرای این طرح، تعداد شکایات مربوط به انباشت زباله‌های خیابانی و کیسه‌های پاره و رها شده کاهش پیدا کرده است.

این اقدام یک راه کارآمد و راحت برای ارائه خدمات مدیریت زباله در خیابان‌های باریک و محله‌های فشرده مرکز تاریخی شهر است. برخلاف اکثر نقاط آمستردام، مرکز شهر کانتینرهای زیرزمینی برای جمع‌آوری پسماند ندارد تا مردم بتوانند زباله‌های خود را مستقیم در آن‌ها قرار دهند.

جمع‌آوری زباله‌ها در بافت تاریخی آمستردام با ابتکار جدید

سیستم جمع‌آوری جدید دارای یک جز هوشمند مجزا است، به‌طوری که بهینه‌ترین مسیر را برای دوچرخه‌سواران باری بر اساس درخواست‌های ارسال شده محاسبه می‌کند و به این ترتیب بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

ماه گذشته، شهرداری اعلام کرد که با نصب سطل‌های زباله بیشتر، استخدام کارکنان بیشتر و راه‌اندازی کمپینی برای تشویق مردم محلی و گردشگران به دفع صحیح زباله‌های خود، رویکردی فعال‌تر برای کاهش میزان زباله در خیابان‌های پایتخت اتخاذ خواهد کرد.

جمع‌آوری زباله‌ها در بافت تاریخی آمستردام با ابتکار جدید

پیش از این، آمستردام با موجی از شکایات در مورد ریختن کیسه‌های زباله در خیابان و پاره شدن توسط افرادی که به دنبال قوطی و بطری هستند، روبه‌رو بود.

کامیون‌های جمع‌آوری زباله شهر اکنون زباله‌ها را در ۱۲۰ تا ۱۶۰ مسیر مختلف در روز جمع‌آوری می‌کنند و دورهای اضافی را در مناطقی که زباله‌های بیشتری وجود دارد، می‌زنند.

کد خبر 680034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.