معرفی غذاهای سنتی و نذری کرمان در همایش سفره‌های حسینی

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: دومین همایش سفره‌های حسینی به منظور معرفی غذاهای سنتی و نذری استان کرمان برگزار می‌شود.

هادی طالبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این ویژه‌برنامه به‌مناسبت ماه محرم و صفر و با محوریت پخت غذاهای سنتی به ویژه غذاهایی که به صورت نذری طبخ و توزیع می‌شود، برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ غذای استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، اظهار کرد: برخی از غذاهای سنتی کرمان دارای تاریخچه و پیشینه هستند که برگزاری همایش‌ها می‌تواند در معرفی و آشنایی مردم با غذاها و فرهنگ بومی این منطقه مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان مسابقه پخت غذا و نمایشگاه عرضه و فروش غذا را از برنامه‌های همایش سفره‌های حسینی عنوان کرد و افزود: غذاهای طبخ شده توسط شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام و دریافت شرایط مسابقه توسط تیم داوری قضاوت و برگزیده‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

هادی طالبی‌زاده ادامه داد: این همایش با محوریت غذاهایی که عمدتاً در ایام عزاداری در هیأت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد طبخ و توزیع می‌شوند، شامل آبگوشت متنجنه و آبگوشت‌های سنتی کرمان، خورش قیمه، خورش قرمه‌سبزی، استامبولی، عدس‌پلو، شله‌زرد، بلغور و آش، برگزار می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان و آشپزهای قدیمی هیأت‌های عزاداری در شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند تا ۲۸ مردادماه از طریق مکاتبه با شماره ۰۹۳۹۶۵۵۹۲۳۰ ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایمنا، دومین همایش سفره‌های حسینی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از یکم تا سوم شهریورماه در میدان ارگ برپا خواهد شد.

کد خبر 679939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.