تشکل‌ها و خیریه‌ها، بازوان توانمند کمیته امداد در خدمت‌رسانی هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: وجود خیریه‌ها، تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی ناشی از درک آگاهانه و نشئت گرفته از شعور اجتماعی در کنش مؤثر با محیط پیرامونی در باب فرهنگ انفاق و فقرزدایی است.

علی اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۷ خیریه با هدف توسعه فرهنگ انفاق در جامعه و جلوگیری از موازی‌کاری در خدمت‌رسانی به نیازمندان، دارای سامانه مشترک با کمیته امداد استان اصفهان هستند و با این نهاد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۱ با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، به فعالیت‌های خیرخواهانه رسمیت بخشیده شد، افزود: ۵۴۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد، ۱۰۹ مرکز به صورت تخصصی برای رفع نیاز مددجویان و خانوارهای نیازمند در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، معیشت، درمان و جهیزیه در حال خدمت‌رسانی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به استقرار ۹۴ مرکز نیکوکاری در روستاها و عملکرد مویرگی این مراکز در سطح استان، تصریح کرد: در بین مراکز نیکوکاری، ۵۷ مرکز در حوزه فرهنگی، ۳۶ مرکز به صورت اختصاصی در حوزه اشتغال، ۲۸ مرکز در راستای توجه ویژه به نیازهای دانش آموزان در آموزش و پرورش، ۲۴ مرکز در زمینه ترویج و جمع‌آوری زکات، چهار مرکز در حوزه درمان و یک مرکز به صورت اختصاصی برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند با این نهاد همکاری دارند.

وی وجود تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را ناشی از درکی آگاهانه و نشأت گرفته از شعور اجتماعی در کنش مؤثر با محیط پیرامونی اعلام و خاطرنشان کرد: موسسه‌ها، تشکل‌های مردمی و مراکز نیکوکاری، بازوان توانمند این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله معیشت، مسکن، اشتغال، ارائه خدمات فرهنگی تحصیلی، لوازم ضروری، جهیزیه نوعروسان و حمایت از بیماران خاص به نیازمندان هستند.

کد خبر 679834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.