حل بحران خانه‌دار شدن جوانان در اسپانیا

دولت اسپانیا ادعا کرده است که جوانان زیر ۳۵ سال را برای خرید مسکن اول خود مورد حمایت مالی قرار خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میانگین سن مالکان خانه‌اولی در سراسر اروپا در حال افزایش و در کشورهای مختلف قاره متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین سن افرادی که برای اولین بار صاحب خانه می‌شوند در بریتانیا ۳۴ سال است که این عدد در مقایسه با سال ۲۰۰۷، شش سال افزایش یافته است. در اسپانیا نیز میانگین سن مالکان خانه‌اولی ۴۱ سال است، در حالی که در سال ۲۰۱۴ این عدد از ۳۱ سال تجاوز نمی‌کرد.

محققان علت افزایش سن شهروندان برای خرید خانه را ثابت ماندن حقوق‌ها و در عوض، بالا رفتن ارزش دارایی‌ها معرفی کرده و مدعی شده‌اند این مشکل تنها به اسپانیا محدود نمی‌شود بلکه در سراسر اروپا ترویج دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش هزینه مسکن در سال ۲۰۲۳ در اسپانیا طی ۱۷ سال اخیر بی‌سابقه و بیش از هشت درصد بوده است و همین امر میانگین سن مالکیت مسکن شهروندان را افزایش داده است.

حمایت اسپانیا از جوانان برای خرید خانه

رویکرد اسپانیا برای حل بحران خانه‌دار شدن شهروندان

دولت اسپانیا ادعا کرده که در تلاش است به افزایش قیمت مسکن در کشور پایان دهد، ضمن این‌که حمایت مالی از افراد زیر ۳۵ سال که قصد خرید مسکن را دارند، در رأس اهداف دولت خواهد بود. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، مدعی شده است که این طرح از ماه می اجرا شده و قرار است ۲۰ درصد از بیعانه خرید مسکن را برای افراد جوان تأمین کند که در این راستا، تنها افراد زیر ۳۵ سالی که قصد خرید خانه اول خود را دارند، مشمول طرح خواهند بود. جالب است بدانید که برای سایر شهروندانی نیز که قصد خرید خانه برای کودکان کوچک خود را دارند، هیچ محدودیت سنی برای بهره‌گیری از طرح جدید وجود نخواهد داشت. البته از نظر درآمد نیز محدودیت‌هایی برای دریافت حمایت مالی دولت اسپانیا مطرح شده است به این صورت که افرادی با درآمد بالای ۳۷ هزار و ۸۰۰ یورو مشمول این طرح نخواهند شد.

کد خبر 679806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.