لزوم حضور فعال نماینده مدعی‌العموم در پرونده‌های مربوط به صیانت از حقوق بیت‌المال

رئیس دیوان عالی کشور گفت: ارتباط نمایندگانی که از دادستانی برای نظارت بر پرونده‌ها و گزارش‌دهی به شعب دیوان عالی کشور می‌آیند باید تقویت شود، بنابراین بر این مسئولیت دقت و مراقبت کنید و هر جایی کوچکترین لغزش، تخلف و مغایرتی با قانون مشاهده کردید، موارد را اعلام کنید.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست با دادیاران دادسرای دیوان عالی، بر حضور نمایندگان دادستان در شعب دیوان عالی کشور تأکید کرد و اظهار کرد: دادسرا اولین سنگر مراجعات مردم برای احقاق حق است و حضور نماینده دادستان در شعب کیفری و حقوقی به ویژه در مسائلی که به حقوق عامه برمی‌گردد، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات حقوق بیت‌المال مدافعی در دستگاه‌های اجرایی ندارد، افزود: انتظار داریم در پرونده‌هایی که مربوط به حقوق بیت‌المال است، نماینده مدعی‌العموم حضور فعال داشته باشد و پای دفاع از حقوق عامه بایستد تا در فرایند رسیدگی از دادگاه بدوی تا تجدیدنظر این حقوق تضییع نشود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: دادسرا در ارتباط با مسائل قضائی و پرونده‌ای در معیت دیوان عالی کشور است، همانگونه که در تفسیر شورای نگهبان اشاره شده است، دادیاران دادسرای عالی در واقع عضو دیوان عالی کشور هستند و نمی‌توان این عضویت را نادیده گرفت.

وی خطاب به دادیاران دادسرای دیوان عالی خاطرنشان کرد: ارتباط نمایندگانی که از دادستانی برای نظارت بر پرونده‌ها و گزارش‌دهی به شعب دیوان عالی کشور می‌آیند باید تقویت شود، بنابراین بر این مسئولیت دقت و مراقبت کنید و هر جایی کوچک‌ترین لغزش، تخلف و مغایرتی با قانون مشاهده کردید، موارد را اعلام کنید.

کد خبر 679779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.