۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کلاهبرداری از برنده همراه اول

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که با ترفند تماس با یک شهروند و عنوان اینکه «شما برنده جایزه همراه اول شدید» بالغ بر ۱۱۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر اینکه شخصی با ترفند تماس از شرکت همراه اول و اعلام اینکه شما به علت خوش حسابی برنده جایزه همراه اول شده‌اید، او را به پای عابر بانک کشانده و با گرفتن رمز دوم کارت عابربانک، مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام هویت اصلی عامل این کلاهبرداری شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ویژه توسط مأموران این پلیس دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه حساب‌هایی که کلاهبردار اقدام به انتقال پول به آنها کرده بود، مسدود و اقدامات لازم برای بازگرداندن پول برداشت شده به شاکی انجام شد، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بدانند در صورت برنده‌شدن در قرعه‌کشی، هیچ سازمان و ارگانی از شهروندان رمز دوم دریافت نمی‌کند و آنها را پای عابر بانک نمی‌کشاند؛ بنابر این توصیه می‌شود به هیچ عنوان پاسخ این تماس‌ها را ندهند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 679638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.