اگر سایتتان در گوگل نیست، این نکات را رعایت نکرده اید!

اگر در حال حاضر در حال خواندن این مطلب هستید، بعید است که تا به حال عبارتی را در موتورهای جست و جو سرچ نکرده باشید.

احتمالا شده که عبارت خاصی را جست و جو کرده باشید و با خودتان فکر کرده باشید که چرا برای عبارت سرچ شده، یک سری سایت های خاصی در اوایل نتایج هستند. این سایت ها چه کاری انجام داده اند؟ آیا از باقی سایت ها بهتر هستند؟ جواب اینجاست که این سایت ها، سئو سایت یا همان بهینه سازی برای موتورهای جست و جو را انجام داده اند. آن ها نکاتی را رعایت کرده اند که شاید اگر شما هم یک صاحب سایت باشید، به دردتان بخورد و باعث شوند که سایت شما نیز با جست و جوی اصلی ترین خدماتتان بالا باشد. با کمک تابان شهر این نکات را با یکدیگر مرور می کنیم.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جست و جو یا همان سئو سایت در واقع به مجموعه ای از امور می گویند که منجر به رتبه گرفتن سایت شما در نتایج موتورهای جست و جویی مانند گوگل می شود. کارهایی که باعث شده اند تخصص SEO بوجود بیاید و یک سری افراد خاصی در دنیا وجود داشته باشند که بلد باشند یک سایت را در نتایج جست و جو بالا بیاورند. حال سئو سایت خودش به تنهایی یک دنیای گسترده است ولی در کل به سه بخش اصلی و یک بخش فرعی تقسیم بندی می شود:

سئو on-page

سئو Technical

سئو off-page

سئو محلی

تمرکز روی محتوا

تمرکز روی عملکرد سایت

تمرکز روی لینکسازی خارجی

بهینه سازی در گوگل مپ

لینکسازی داخلی

تمرکز روی امنیت و دسترسی سایت

PBN و بلاگ نویسی میهمان

موقعیت مکانی

بهینه سازی UI/UX

تمرکز روی سرعت سایت

سوشال سیگنال و لینکسازی شبکه های اجتماعی

بهینه سازی Google Business

سئو محلی در سئو سایت جزو بخش فرعی به حساب می آید و ما نیز خیلی با آن کاری نداریم و به سراغ سئو on-page، سئو off-page و سئو تکنیکال می رویم تا ببینیم که پیشنهاد تابان شهر : tabaneshahr.com برای هرکدام از این بخش ها چیست و چه کارهایی را باید برای سئو سایت خودمان انجام بدهیم.

در بخش On-page SEO چه مواردی انجام می شود؟

شاید بتوان گفت عمده ترین کارهایی که در سئو سایت انجام می شوند در این بخش هستند. بخش مهمی که اشاره به تمامی آن اموری دارد که ما روی صفحه سایت خودمان انجام می دهیم و بیشتر هم با خود محتوای سایت و آن چیزی که با آن رو به رو هستیم کار داریم. یک سری از نکاتی که در سئو آن پیج باید رعایت کنید، شامل موارد زیر می شود:

  • بهینه سازی محتوا و نوشتن محتوای دقیق، قابل استناد و قابل اعتماد
  • لینکسازی داخلی بین صفحات سایت برای ارتباط دهی موضوعات به یکدیگر
  • طراحی رابط کاربری خوب و مورد پسند کاربر و موتور جست و جو
  • طراحی تجربه کاربری عالی برای بالا رفتن تعامل بیشتر کاربران
  • چگالی درست کلمه کلیدی و پرهیز از اسپم کردن کلمه کلیدی و لینک ها
  • دادن لینک به منابع معتبر در محتواها
  • و...

سئو off-page شامل چه مواردی می شود؟

سئو off-page شامل مواردی از "سئو سایت" می شود که در خارج از سایت ما انجام می شود اما تاثیر خودش را روی رتبه سایت ما می گذارد. روش های سئو آف پیج بسیار مهم هستند و بدون آن ها رتبه گرفتن برای کلمات سخت بسیار دشوار است. نکاتی که باید در رابطه با این بخش از سئو رعایت کنید شامل موارد زیر می شود:

  1. نباید رپرتاژ نویسی را دست کم بگیرید!
  2. لینکسازی خارجی شما باید داخل سایت های معتبر و با Domain Authority بالا باشد.
  3. شبکه های اجتماعی و لینکسازی در آن ها را جدی بگیرید.
  4. سعی کنید شبکه سازی خارج از سایت خودتان داشته باشید.
  5. بلاگ نویسی مهمان را فراموش نکنید

اگر سایتتان در گوگل نیست، این نکات را رعایت نکرده اید!

سئو تکنیکال شامل چه مواردی می شود و چه نکاتی دارد؟

سئو تکنیکال بخش پیچیده تر سئو سایت به حساب می آید و شامل مواردی در داخل سایت ما می شود که مرتبط با محتوا نیست و ظاهر سایت نیست و بیشتر شامل موارد فنی و عملکردی سایت ما می شود. در این مورد شما باید سه نکته اساسی را رعایت کنید:

عملکرد سایت شما باید بهینه باشد!

منظور از این نکته یعنی المان ها و اسکریپت ها در سایت شما باید به گونه ای عمل کنند که به تجربه کاربری آسیب وارد نکنند. مثلا اگر کاربر روی یک المان کلیک می کند، آن المان به سرعت و همانطور که کاربر می خواهد واکنش نشان بدهد و باعث نشود که کاربر در هنگام کار با سایت شما اذیت بشود. این عملکرد هم خودش شامل بخش های بسیاری می شود که نمی توان همه آن ها را در اینجا گفت و مطمئن باشید که یک متخصص سئو می تواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند.

سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، نباید بیشتر 3 ثانیه طول بکشد که سایت شما بارگذاری شود. اگر بیش از این باشد، ممکن است که به تجربه کاربری آسیب جدی وارد بشود. برای این کار شما باید حجم کد های صفحه خودتان را کمتر کنید، فونت ها و تصاویر را بهینه سازی کنید، اسکریپت های مزاحم را از صفحه حذف کنید و خلاصه تمام تلاشتان را بکنید که سرعت سایتتان در بالاترین حد ممکن باشد.

به کد های پاسخ توجه کنید!

منظور از کد های پاسخ یا Response Code ها، پاسخ هایی هستند که مرورگر شما در زمان درخواست باز کردن صفحه دریافت می کند. مثلا کاربر وقتی یک صفحه از سایت شما را باز می کند نباید با ارور 404 که یک کد پاسخ به معنی وجود نداشتن صفحه است مواجه شود. این مورد شامل موارد دیگری هم هست که گفتن آن ها خودش نیازمند یک مطلب جداگانه می باشد.

اگر سایتتان در گوگل نیست، این نکات را رعایت نکرده اید!

نتیجه گیری

قطعا سئو سایت کار ساده ای نیست و برای اینکه سئو سایت خوبی داشته باشیم، نیاز به یک متخصص در این زمینه داریم. اما شما با رعایت یک سری از حداقل ها، می توانید شاهد رتبه گرفتن سایتتان در موتورهای جست و جو باشید. اما اگر می خواهید بالاترین رتبه ها را دریافت کنید، بهتر است که از یک شرکت متخصص در زمینه سئو کمک بگیرید که تابان شهر هم جزوی از همین شرکت ها به حساب می آید. اگر دوست داشتید، می توانید نظر خودتان را درباره نکات سئو سایت برای ما کامنت کنید.

کد خبر 679634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.