تلاش برای افزایش ظرفیت اعزام زائران به سوریه

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون دو کاروان در قالب ۸۵ زائر راهی سوریه شده‌اند و حدود ۵۰ درصد هزینه‌های دریافتی مربوط به پرواز است، گفت: بر همین اساس به‌دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از ایرلاین‌های دیگری نیز برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران به سوریه هستیم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا محمدی با بیان اینکه ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ زائر شامل خواهران و برادران هموطن در قالب ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان راهی عراق شده‌اند، اظهار کرد: هزینه‌های اعزام براساس نوع ارائه خدمات اسکان و پذیرایی در حدود ۵، ۷ و ۱۳ میلیون تومان توسط متقاضیان این سفر معنوی تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در زمینه ثبت‌نام و هماهنگی اعزام از طریق کاروان‌های زیارتی فعال هستند، افزود: عملیات اعزام زائران به لحاظ نزدیک شدن به آئین ملکوتی اربعین از استقبال بیشتری برخوردار شده و از مردم می‌خواهیم نام‌نویسی خود در سامانه سماح این سازمان را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص سفر سوریه نیز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از این پس سه‌شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی‌گرداند و مبلغ اقامت هفت روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه در پی سفر رئیس‌جمهور به این کشور و امضا تفاهم‌نامه و رفع مشکلات موجود اتفاق افتاده است، گفت: تاکنون دو کاروان در قالب ۸۵ زائر راهی سوریه شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد هزینه‌های دریافتی مربوط به پرواز است، ادامه داد: بر همین اساس به‌دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از ایرلاین‌های دیگری نیز برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران به سوریه هستیم.

وی گفت: بر اساس امضا تفاهم‌نامه ایران و سوریه قرار است در حال حاضر به صورت سالانه ۵۰ هزار زائر اعزام شوند، البته اعزام این تعداد برای شروع کار است و امید است با افزایش ظرفیت روبرو شویم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص عاشقان اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی نیز گفت: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، ادامه داد: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده و مردم می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 679621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.